חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
אם את בריאה משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:57
אני חושב שאין טעם בשני ק"ג. יש טעם במשקל הולך וגדל עם תועלות גדולות יותר.
הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
מסת שריר ציפי 03/10/18 12:09
שלום אני בת 46 גובה 170 משקל 61.5 אחוז שומן 28 מסת שריר 43,52 מים 3 עצם רציתי לדעת אם מסת השריר שלי נמוכה ואם כן האם אימונים עם משקל גבוהה יעלה לי את המסת שריר ? מעוניינת להיתחטב תודה
הנאים השרירים בענייך ? משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:46
מסת השריר מתאימה את עצמה לסביבה : אם פועל עליה לחץ כמו באימון משקולות, היא תתפתח. האם כמות כזו או אחרת טובה ? זה עניין יחסי. לך יהייה טוב וחברתך תרצה יותר למשל.
מה אני מציע ? אני חושב שאת צריכה להתאמן עם משקל ההולך ועולה ולהגדיל את המסה השרירית, היא לא מסה גדולה ... רק אז תראי את החיטוב בו את מעוניינת.
אם את מעוניינת בצשובה מסםרית, חברותי בפורום תזונה עוסקות במדידה ובהשוואה.
ביצוע פולי בצורה נכונה נאור 23/09/18 15:38
שלום, ראיתי שיש המבצעים את תרגיל הפולי בצורות שונות ורציתי לשאול אם כולן נכונות או שעדיף לוותר על חלקן:
1. גב ישר, המוט יורד לפני ראש המתעמל.
2. הגב באלכסון מעט לאחור, או כל הזמן או רק בזמן המשיכה, המוט יורד לפני הפנים... (אני חושב שהופכים ככה את התרגיל לסוג של חתירה ומאבדים מהאפקט..)
3. גב ישר, מוט יורד מאחורי הראש. (ישנם הטוענים שזה מזיק לחוליות העורף.)

אשמח אם אפשר גם לקבל לינק לביצוע הנכון ביותר שלו ואם אפשר גם לביצוע הנכון ביותר של חתירה (במכשיר שלא תומך את הבטן בזמן הביצוע)
המון המון תודה מראש.

משיכת פולי עליון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:34
במכשיר זה יש חמש אפשריות :
1. משיכה רחבה מאחורי העורף- ממש לא נוח.
2. משיכה רחבה לפני הפנים- אפשר להרים כך משקל נמוך יחסית.
3-4-5 : משיכה באחיזה צרה בסופינציה, פרונציה או מידפוזישיין, האחרוני נוחה מאוד ואפשר להרים איתה משקל גבוה. אם אתה מושך באחיזה צרה, הגו נוטה לאחור וזה בסדר... זה הרבה יותר נוח להטות את הגו ולמשוך את הפולי.

אין כל נזק לחוליות הצוואר, אין בכלל קשר לחוליות הצוואר .

שאלה למשה שחר דודו כהן 21/09/18 14:26
אהלן משה יש לי שאלה
אני מתאמן כבר מספר שנים בתוכנית ab 3 4 פעמים בשבוע.

התוצאות טובות.

השאלה בכדי לשמר את השרירים באיזון ופרופרציה אם יש תקופה שאני מתאמן פעם בשבוע או פחות אפילו
יש צורך לעשות אימון גוף מלא באותו שבוע?
או להשאיר את התוכנית איך שהיא ולהספיק נגיד רק אימון a ?
אני עושה כל הגוף כל פעם שלא בא שבוע פלוס בשביל שלא יעבוד על שריר אחד יותר ואחר פחות זה נכון?
תכנון אימון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:28
אם אתה מפספס שבוע או יותר, אני מעדיף שתחזור לאימון כולל ולא לחלוקה.
אם תסתפק באימון A , מה הטעם ? הרי שאר השרירים ינוחו הרבה יותר זמן...
אבקש עזרה בניתוח תנועה אביגייל 08/09/18 19:13
אני צריכה בבקשה ניתוח תנועה לתרגיל BIRDDOG
( עמידת 6 - פשיטת ירך וכפיפת כתף נגדית )
תודה רבה.
תרגיל לחיזוק זוקפי הגו משה שחר, מנהל הפורום 09/09/18 09:01
התרגיל נחשב לאחד הטובים לחיזוק ושיקום ליקויי עמוד שדרה או כאבי גב תחתון.
https://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=5069&CategoryID=131

צרפתי קישור שמסביר באופן עקרוני את תרגילי השיקום...
מקווה שלזה התכוונת.
כנס ב14.9 ליאור 05/09/18 19:47
היי משה
איזה סדנאות אתה מעביר בכנס הקרוב?
ואיך אני נרשם?
תודה
כנס 14.9 משה שחר, מנהל הפורום 07/09/18 11:14
אני מעביר סדנה מעשית של תרגילי בטן, לאלה שלא מכירים את התרגלים שלי.
נרשמים דרך האתר, אי חושש שהסדנה שלי סגורה....
ריצה בהליכון וכאבי גב מרדכי 30/08/18 17:08
שלום משה,

לאחרונה שמעתי ממספר מעסים מוסמכים שריצה על מסילה מגבירה סיכוי לכאבי גב (עקב תנוחת האגן שאינו משוחרר אם הבנתי נכון), וזה לעומת ריצה בחוץ שהיא הרבה פחות בעייתית. כך לטענתם.

האם ידוע לך משהו על כך?
אשמח לפירוט.

תודה
זו שמועה משה שחר, מנהל הפורום 01/09/18 19:21
אני לא יודע מה זה אגן לא משוחרר וכל השאר שמועות.
מרדכי, מציע שתחליף חברים...
מסלול ריצה מחבר 27/08/18 18:43
היי אפשר בבקשה המלצה למסלול ריצה? (הליכון)
להשכרה


תודה
לא אוכל להמליץ אבל משה שחר, מנהל הפורום 29/08/18 20:42
מניסיון, תבדוק את שירות התיקונים , באיזו מהירות מתחייבים להגיע.
תודה תודה 01/09/18 00:12
יציבה צח 19/08/18 02:08
למה כשמדברים על יציבה נכונה
מבקשים לקחת כתפיים אחורנית
מה היתרון בכתפיים אחורנית ? למה זה ״נכון יותר״?
זה לא נכון משה שחר, מנהל הפורום 19/08/18 18:44
אולי זה נראה טוב בעיני המתבונן, לא יותר מזה.
לכל אחד יש את עקומות עמוד השדרה שלו ואם הן לא נראות סטנדרטיות, יש הנוהגים להעיר, אני לא חושב שזה נכון.
צניחת רחם סימה 26/07/18 19:15
תודה לך על התשובה אבל לא הבנתי אם במצבי מותר לי לרוץ או שזה גורם לצניחה ומוריד יותר את האיברים שציינת? ואם לא לרוץ אז איזה פעילות כן אפשר לבצע שלא תפגע ברחם ובשלפוחית?
מצבך מחייב פיקוח ועיצה רפואית משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:10
יש צניחה, היא משמעותית, את חייבת יעוץ רפואי....
הריון וגו שון 26/07/18 16:30
שלום משה שתי שאלות בבקשה :)
האם מותר לעשות כפיפות בטן בהריון באופן חופשי בכל הטרימסטרים? ( כמובן במידה וזה מרגיש נוח )

ואדם שמבצע סקוואט ומנח האגן שלו אינו סימטרי
- שני הpsis אינם באותו הגובה וצד אחד נראה מפגר מהצד השני במעט, שלא כתוצאה ממחסור בכח , אלא למשל כתוצאה מסקוליאוזיס , האם נכון לתרגל סקוואט ללא חשש עם משקלים והעמסה לינארית רגילה ?
הריון וגו שון 26/07/18 16:33
אציין שבשני המקרים גם במקרה כפיפות הבטן וגם במקרה הסקוואט אין תחושת כאב חשודה שאינה אופיינית לתרגיל והכל מרגיש בסדר גמור .
בעניין ההריון וסקווט משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:26
מותר לחזק את שרירי הבטן, אין כל סיבה להימנע מזה או מפעילות בטוחה אחרת.

בעניין הסקווט, אני מניח שהתכוונת לגובה ה- ASIS.
אם אדם לא סימטרי , אז מה ?

לחלק גדול מהאוכלוסיה אין סימטריה מלאה, מותר וכדאי לבצע...
צניחת רחם סימה 25/07/18 19:04
שלום יש לי שאלה אישית
אני לאחר 4 לידות די צפופות בת 44. לאחרונה התחלתי להתאמן בריצה ובבדיקה האחרונה אצל הרופא הוא מצא שיש לי צניחת רחם לא רצינית אבל די משמעותית.
השאלה שלי היא האם הריצות יכולות לפגוע ברחם ולהפיל אותו יותר? uמה לגבי שלפוחית השתן? האם הריצה יכולה לגרום לה לצנוח? ואם כן אז איזה פעילות גופנית אתה ממליץ לי לעשות?
אודה לתשובתך.
צניחת רחם די משמעותית משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 20:45
לידות עלולות להחליש את קרקעית האגן ולהרחיב את הנרתיק , את פי הטבעת ואת צינורית השתן. במקרה שלך, לא אוכל לעזור ואת זקוקה למעקב של רופא.
אין לי ספק שאימון גופני עשוי לעשות טוב ולחזק את הקרקעית אבל הוא לא יכול להחזיר את הרחם מעלה.
אגב, גם שלפוחית השתן עלולה לצנוח וגם המעי...
ספורט להורדת שומן אורן אוראל 25/07/18 13:45
היי אני מנסה להוריד קצת בטן שיש לי.
שמעתי מהמאמן שם שיש שילוב אינטגרלי הוא קרא לזה.
שאני הולך שתי דק ואז רץ מהר דקה, ואז שוב הולך שתי דק ואז רץ מהר דקה, ככה 12 דק..
הוא אמר שזאת השיטה הכי טובה, זה באמת תהליך שיוריד לי את הבטן? (כמובן עם אוכל נכון)
כי פשוט רצים 40 דק אפילו שעה, ו12 דק נשמע לי ככ קצת. אשמח לדעת קצת יותר, תודה
כרטיס אשראי משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 16:59
אתה יכול לרוץ 40 דקות ? אם אתה בעל כושר שכזה, אז רוץ 40 דקות, זה עדיף מ- 12 דקות.

אתה צריך להתייחס לכרס כאל חשבון בנק: רוצה להפחית בחשבון, התחל לבזבז ולגהץ את כרטיס האשראי.
איך לבזבז ? בצורה הנוחה ביותר שמתאימה לך, בדרך כלל בריצה.
חוץ מזה, עשה אימון כוח ובשני המקרים, כל המרבה , הרי זה משובח.
אימון אינטרוולים מעניין יותר, כולל ריצה עצימה יחסית ומנוחה אבל גם ריצה רציפה טובה....
עליה במשקל שלא לטעמי דורין 24/07/18 19:38
שלום,
אני מאוד רזה והחלטתי שהגיע הזמן להתאמן. כבר חודשים שאני רשומה לחדר הכושר ויום אחד גיליתי שאין לי יותר את "הרווח" בין הרגליים. אז נכון שאני רעבה יותר אבל בגלל שהשרירים שלי נהיו גדולים יחסית למה שלא היה קודם מרגיש לי שאני עבה יותר ושמנה יותר. אז איך אפשר להגיע למצב הקודם שבו הייתי רזה אבל שאהיה גם חזקה? לא רוצה רגליים נפוחות רוצה להיות רזה כמו קודם וחזקה. זה קשור אולי לתזונה? אני משתדלת עכשיו לאכול פחות. מה שכן רוב התרגילים שאני מבצעת הם לרגליים ולידיים.
את צריכה יעוץ אישי משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 16:54
כמה קלוריות להכניס ולהוציא, זה מאוד אישי.
אני רק יכול לברך אותך שהגדלת את המסה השרירית, סימן לכך הוא איבוד הרווח.
זה מעיד שהמסה הייתה נמוכב יחסית ועכשיו היא טובה.
עלייך להתייחס למסה השרירית כדבר טוב, לא כעודף שיש להפחית.
מסה שרירית טובה כי היא מגרה למשל את העצמות וגורמת לעצמותייך להישמר מפני דלדול.
בעקבות המסה השרירית תוכלי גם לראות את השרירים, מה שמכונה " חיטוב".
חוץ מזה, אני מציע שתקבלי יעוץ לגבי התרגילים, אין בהדגשת שריר כזה או אחר, כל השרירים חשובים לך.

בעניין התזונה, תוכלי לפנות לפורום תזונה.
  10   [11-20]...[391-394]
מוקי שגיא (81 ק"ג) ראשון בדירוג האולימפי העולמי, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) דורג שמיני, פלצ'יק (100 ק"ג) ושמאילוב (66 ק"ג) במקום השלישי

יום פתוח ללימודי יוגה יתקיים ביום שישי, ה-22.3.19 החל מהשעה 9:30

אקוותלון אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט יתקיים ב-23.3.19. המכון ייסגר לתנועת רכבים בשעות 11:30-6:00

גרנד סלאם יקטינבורג: אורי ששון (100 ק"ג+) זכה במדליית הכסף, פיטר פלצ'יק (90 ק"ג) זכה במדליית הארד

מדליית זהב לשגיא מוקי (81 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג שברוסיה

אנסטסיה גוברנקו קבעה שיא ישראלי חדש ב-100 מ' גב בתוצאה 1:02:21 ד' ושיא ישראל לנוער ב-200 מ' חופשי בתוצאה 2:02:44 ד'

מדליית זהב לגילי כהן (52 ק"ג, נשים) ומדליית ארד לברוך שמאילוב (66 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג

מדליית זהב לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בגביע העולם בבאקו

שלוש מדליות זהב ללינוי אשרם, המתעמלת האומנותית, בגרנד פרי בספרד בתרגילי החישוק, האלות והסרט

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה את חצי מרתון רומא בתוצאה 1:06:40 ש', שיפור של 1.25 ד' משיאה הלאומי
אך התוצאה לא תוכר כשיא


ג'ודו: מדליות ארד לחניכי אקדמיית וינגייט, אריאל שולמן ורות לביא, בגביע אירופה בזאגרב