חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

חדר כושר בבית איתן 20/04/20 09:58
תהיתי בלבי, האם בשביל "להראות טוב"'', להבדיל מבודי בילדר, אפשר למעשה להסתפק בסט של משקולות יד, ספסל והרבה משמעת עצמית. אם אני מנתח את כל התנועות שמבצעים עם המכונות בחדר הכושר, הכל חוזר על עצמו, ואפשר את הכל לבצע עם משקולות יד שאפשר להחליף להן את הצלחות.
תהיות לבך נכונות משה שחר מנהל הפורום 20/04/20 21:04
כדי להראות טוב, אפשר גם לבצע תרגילים עם משקל גוף בלבד, אין חובה במשקל גבוה ואין חובה להתאמן בחדר הכושר.
אימוני כוח לסובלים מהשמנת יתר חולנית אלכס 19/04/20 16:30
משה שלום,

אני מאמן חדר כושר חדש יחסית.

דוד שלי סובל כבר שנים מהשמנת יתר חולנית באופן קיצוני (שוקל כמאתיים קילו על 1.78 מטר).

לאחרונה החליט בשעה טובה לגשת לניתוח בריאטרי.

הבעיה היא שהרופא מסרב לנתח אותו עד שירד כעשרים קילו.

הוא פנה אליי, וביקש שאקח על עצמי לבנות לו תפריט ותכנית אימונים אותה יוכל לבצע בחדר הכושר בבניין שלו (חדר כושר קטן למדי אך יש מספיק מכשירים בשביל הבייסיק).

אני מאוד חושש, שכן אין לי כל ניסיון באימון קבוצה כה חריגה, אך ככל הנראה כן אעשה זאת בסוף.

השאלה היא כזאת:

האם מלבד האובייס כמו הליכה/קרוס טריינר/אופניים יש טעם בכלל לתת לו תרגילי משקולות (אבהיר שאני מדבר רק על המצב כרגע בו הוא נדרש לירידה מהירה במשקל, ברור שבהמשך לאחר הניתוח וכחלק משינוי אורח החיים כן אמליץ לו להתאמן עם משקולות בסופו של דבר) כחלק מתהליך הירידה במשקל?

אם כן, אילו תרגילים מומלצים? באילו מנחים? אילו תרגילים אסור בשום אופן אם יש כאלה? למה צריך לשים לב במהלך האימון? אילו הגבלות יש באימון אדם עם השמנת יתר כה קיצונית?

חשוב לציין שבסה"כ הוא במצב בריאותי סביר, עם רמות סוכר מאוזנות (לוקח מטפורמין 850 מ"ג ×3) ועם יתר לחץ דם קל.

לעזרתך אודה.
אוכל לענות רק לגבי האימון משה שחר מנהל הפורום 19/04/20 18:01
ולגבי תרופות או מחלות נלוות, תצטרך רופא.
בעניין התרגילים, תצטרך להתנסות לבד, תבדוק מה הוא מסוגל, פשוט.
אנשים כאלה סובלים משחיקת סחוס ומליקויי גב לכן לא הייתי מבצע תרגילים כמו סקווט עם משקל.



חוץ מזה, כדאי שיקבל יעוץ תזונתי, הוא חולה וז2וק ליעוץ מדוייק ולא דרכך.
דבר אחרון, אין מהר, אין ירידה מהירה.
הוא צריך לבצע, כמו כולם, פעילות מדורגת.
תודה ושאלת המשך אלכס 20/04/20 19:07
כלומר אם אני מבין אותך נכון אתה סבור שכן חשוב לשלב אימון משקולות בנוסף לאימון האירובי?

בהנחה שכן, על מה היית ממליץ?

נגיד בנץ'' פרס ועבודה עם פולי (למשל משיכת פולי עליון) לא אמור להוות בעיה? מה לגבי מכרעים ללא משקל?

שאלה אחרונה:

אני מניח שיש לעבוד איתו בשיטה של משקל נמוך (אני מתכוון כמובן לאחר ההיכרות הראשונית וההתחלה) ומספר חזרות גבוה, הרי המטרה היא לסייע ולתמוך בתהליך הירידה במשקל, לא להעלות מסת שריר, האם אני צודק?

כמובן אגב שהוא מקבל יעוץ רפואי וליווי תזונתי, כאמור מדובר בהכנה לניתוח בריאטרי כך שאנשי הקופה בלופ ובסוד העניינים.

תודה רבה על כל העזרה!
המטרה כרגע היא לרדת במשקל משה שחר, מנהל הפורום 20/04/20 21:09
אבל כדאי לדעתי לרדת תוך שמירה על המסה השרירית ומסת העצם.
דיאטה מהירה ללא פעילות, עלולה לגרום לירידה לא רצוייה במסת העצם ולפגיעה.
בעניין התרגילים, זה ממש לא משנה, אין פה עניין של חיזוק ספציפי של שריר כזה או אחר ואין פה עניין ספורטיבי, רק כושר כללי.
תחליט אתה תוך כדי התנסות.
זוכרים מכשיר אימון בשם bullworker? מוטי 18/04/20 13:16
שלום, זוכרים שהיה פעם מכשיר אימון פופולרי בשם bullworker?
מדוע נעלמה לחלוטין הפופולריות שלו? האם הוא אינו יעיל או אפילו גורם נזק גופני?
למה נעלם ? זה מכשיר של שנות השבעים משה שחר, מנהל הפורום 18/04/20 18:24
מה יש בו ? חדרי הכושר התפתחו מאז והם הרבה יותר מעניינים...
אני צריך המלצה למכשירי אימוני כוח בבית מוטי 18/04/20 23:36
אני מעוניין לקנות מכשיר לאימוני כוח שאפשר לעשות בבית בתקופה זו.
לכן חשבתי על bullworker פשוט כי זה מה שאני מכיר.
האם יש לך המלצה למכשירים יותר מודרניים ויעילים, אך כאלו שלו תופסים הרבה מקום בבית?
תודה.
מה רע במשקולות חופשיות? משה שחר מנהל הפורום 19/04/20 17:55
אין צורך במכשיר, רובם מיותרים.
קח שתי משקולות הכי כבדות ועבוד.
תודה מוטי 20/04/20 13:05
תודה על התשובה
תפקיד זוקפי גו בפשיטת ירך מירב 15/04/20 12:47
האם זוקפי הגו עובדים בפשיטת ירך בכיוון איזומטרי בלבד?

באופן כללי-מה היא בתנועה שמבצעים שרירים אלו?
תודה
אכן הם פועלים משה שחר, מנהל הפורום 16/04/20 06:21
אם אין תנועה שמגדילה את הלורדוזה, הם פשוט עובדים כדי לייצב את החוליות.
ירידה בכושר יוסי 14/04/20 21:27
בעקבות דלקת בברכיים נאלצתי להפסיק את אימוני הספרינטים שלי למשך שבועיים. רציתי לשאול האם ההפסקה הזאת תפגע משמעותית בכושר שלי ? תודה רבה .
הפסקה של שבועיים אינה קריטית משה שחר מנהל הפורום 16/04/20 06:19
אני מתרשם שאתה ספורטאי רציני, לא כולם מבצעים ספרינטים.
אכן, תרגיש ירידה אבל החזרה מהירה.
אני מציע שתבצע כל אימון כוח אפשרי ואפשר לבצע פעולות שונות שיגדילו את הדופק מבלי לרוץ.
דחיקה בשכיבה איתן 13/04/20 10:12
האם דחיקת מוט עם משקולות בשכיבה על ספה מפעילה את כל שריר החזה? או שיש צורך גם בדחיקה על ספה אלכסונית? על פי האיורים האנטומים של שריר החזה, זה שריר אחד.
זה אכן שריר אחד אבל משה שחר מנהל הפורום 14/04/20 00:04
בעל כיוון סיבים שונה ולכן אפשר להפעיל חלקים שונים באמצעות תרגילים שונים.
חוץ מזה, המוח מסוגל להפעיל יחידות קטנות מאוד בתוך שריר גדול כך שתמיד כדאי לשנות זוויות
עלית מתח איתן 08/04/20 22:15
חג שמח. מה ההבדלים בעליית מתח עם אחיזה כשכף היד כלפי או כשכף היד ממני והלאה?
ההבדל הוא ביכולת השרירים לייצר אפקט משה שחר, מנהל הפורום 11/04/20 20:00
האחיזה הכי חזקה והכי נוחה, היא האחיזה שנקראת "פטישים", אז השרירים ביד הכי חזקים.
אם גב כף היד מופנה אליך, זו הזווית הכי גרועה.
מה לבחור ? אם אתה מאוצן, הקשה על עצמך ואם לא, נסה לבצע עליות מתח או כפיפות מרפקים בזווית הפטישים הנוחה.
תודה רבה. אין כמוך.👍👍👍👍👍 איתן 12/04/20 07:34
תודה רבה איתן 12/04/20 07:46
אין כמוך.
סוג מסוים של אחיזה אלון 06/04/20 22:21
משה שלום צירפתי תמונה של סוג מסוים של אחיזה שראיתי אלופי הורדות ידיים מבצעים אותה ונשארים ככה בצורה איזומטרית כמה שיותר זמן, רציתי לשמוע ממך בבקשה איזה שרירים יעבדו באחיזה הזאתי ואם זה יכול לעזור לחזק את הגידים באצבעות בצורה טובה כי אני הוספתי את זה גם לאימונים שלי אני יודע שיש עוד הרבה תרגילים אחרים ואחיזות אחרות פשוט סתם אני אוהב את האחיזה הזאתי ואני אוהב לנתח דברים שקשורים לתנועה, בתמונה זה משקולת יד שרק בצד שלמטה יש משקל ולמעלה אין, תודה רבה לך
סוג מסוים של אחיזה אלון 06/04/20 22:21
משה שלום צירפתי תמונה של סוג מסוים של אחיזה שראיתי אלופי הורדות ידיים מבצעים אותה ונשארים ככה בצורה איזומטרית כמה שיותר זמן, רציתי לשמוע ממך בבקשה איזה שרירים יעבדו באחיזה הזאתי ואם זה יכול לעזור לחזק את הגידים באצבעות בצורה טובה כי אני הוספתי את זה גם לאימונים שלי אני יודע שיש עוד הרבה תרגילים אחרים ואחיזות אחרות פשוט סתם אני אוהב את האחיזה הזאתי ואני אוהב לנתח דברים שקשורים לתנועה, בתמונה זה משקולת יד שרק בצד שלמטה יש משקל ולמעלה אין, תודה רבה לך
תמונה אלון 06/04/20 22:23
סוג מסוים של אחיזה אלון 06/04/20 22:26
לא הצלחתי לעלות את התמונה האתר לא נתן לי אז אנסה לתאר, אני פשוט אוחז עם החלק של האצבעות שקרוב לאגרוף 2 אצבעות בכל פעם ולוחץ על המוט של המשקולת שהוא במצב מאונך ומרים
לא הבנתי אבל משה שחר, מנהל הפורום 11/04/20 19:57
הדבר פשוט : השרירים הם שרירי אמה, פושטים וכופפים של שורש כף היד והאצבעות.
כל תרגיל עם משקולת או משקל גוף, יהיה טוב.
אימון בבידוד חיים 06/04/20 06:29
שלום משה.
אני בבידוד ואיני רוצה להפסיד את כל ההתקדמות שעשיתי בתוקפה האחרונה. יש סרטון של תרגילים שאפשר לעשות בבית ע"מ לשמור על הכושר ?
אכן יש משה שחר, מנהל הפורום 06/04/20 07:03
והאמת שפרסמתי שני סרטונים ביו טיוב.
אלו הכותרות:
אימון בטן וגב עם משה שחר
מה עושים עם הסגר הזה

חוץ מזה, שכיבות סמיכה, עליות מתח אם , כפיפות בטן... אלו תחליפים ראויים.
אימון בבידוד חיים 06/04/20 11:24
בוקר טוב.
1 תודה רבה על התגובה המהירה.
2 אפשק לקבל קישור לסרטונים האלו ?

חיים
רעיונות משה שחר, מנהל הפורום 11/04/20 19:54
https://www.youtube.com/watch?v=cksm0ugfh8c&t=20s



https://www.youtube.com/watch?v=uv9zcdddjxy

אלו סרטונים שבאו לעזור בימי הדיכאון
עודף תרגילים איתן 03/04/20 14:50
שבת שלום והרבה בריאות.
אני מתאמן בחדר כושר, ומדריך הכושר ייעץ לי לבצע מספר תרגילים לאותו השריר. לדוגמא, לשריר יד אחורית 3 תרגילים שונים כפול 3 סטים לתרגיל. כל התרגילים מפעילים את אותו השריר!!! מדוע לא לעשות 9 סטים מאותו התרגיל? האם יש מטרה במיגוון הזה? או שזה נועד למנוע שעמום?
זה הגיוון משה שחר מנהל הפורום 06/04/20 07:01
פשוט גיוון למניעת שיעמום וגם גיוון שרירי. לכל תרגיל יש זווית שונה בה השריר הקושי יכול לעלות.
אם אתה מרגיש שהתרגילים זהים, אין כל בעיה לבצע 9 סטים בתרגיל אחד.
קאטלבל איתן 02/04/20 08:21
שלום רב. אילו יתרונות יש לאימון בהנפות קדימה עם קאטלבל?
לא רואה שום יתרון משה שחר, מנהל הפורום 02/04/20 09:00
זו פשוט משקולת שמניפים קדימה... מצטער
קאטלבל איתן 02/04/20 08:21
שלום רב. אילו יתרונות יש לאימון בהנפות קדימה עם קאטלבל?
משקל מ.ד 28/03/20 14:03
שלום רב אני בן 39 1.80 שוקל 83.4 ק"ג, ע"פ בי אם איי, אני בעודף משקל. לפני מספר חודשים , התאמנתי יותר באימונים אירוביים וירדתי למשקל של 80, שזה מתחת לעודף משקל ולכן התחלתי לעבוד בחדר כושר , עד עכשיו התחלתי לעלות במשקל האם זה בסדר?
איך יודעים שאני מעלה מסת שריר ולא שומן
ע"פ טבלאות גוף לפי מבנה גובה אני גם בעודף משקל, למעשה חוץ מבדיקת אחוז שומן, אני בעודף נראה לי , תחתלתי לתאמן חודש דצמר -פ''ב סבולת שריר, וחודש מרץ עד הקורונה עברתי לא יי..
עכשיו אני מתאמן שלוש אימוני כח של טי אר אקס ו שלוש אימונים אירוביים?
אשמח לדעתך מקצועית?
שתי תשובות משה שחר, מנהל הפורום 02/04/20 08:59
האחת, בדיקת בי אם איי אינה מתאימה לצרכך כי אתה מעוניין לדעת בצורה מדוייקת יותר, האם עלית ברקמת השומן או בשריר ולכן, כדאי לבדוק באמצעים טכנולוגיים כמו המכשירים שיש בחדר הכושר.
שנית, מומלץ להתאמן בכל יום, או פעילות אירובית או אימון כוח או אפילו את שניהם.
כמה פעמים כדאי לך ? תלוי בכושרך ובדרגת הראיות, לא אוכל לדעת אבל אם אתה מרגיש טוב, עבוד כל יום.
באופן עקרוני אני ממליץ על אימון משקולות, לא רצועות ואימון אירובי.
בתקופה הזו, כל מה שתעשה, מבורך.
שאלה למשה שחר רצי רמי 27/03/20 00:07
יש לי שאלה
אם אני לא עובד על שריר מסויים נניח לא מתאמן חזה
בכלל לכמה חודשים
ומתאמן בזמן הזה על שאר השרירים נניח פעם בשבוע
אחרי כמה חודשים חוזר לאמן את
כל הגוף גם את החזה
החזה מתאזן לאותו קו עם שאר השרירים מתישהו
או שהוא נשאר בפיגור?

אכן מתאזן משה שחר, מנהל הפורום 02/04/20 07:28
באופן עקרוני לא צריכה להיות בעיה.
מדובר גם על מספר חודשים אז אין בעיה.
  10   [11-20]...[401-405]