חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

לחזור להתאמן שירה 24/07/18 08:50
שאלה כללית . ככל שאני מתבגרת יש פחות כח ומאד קשה להתמיד באימונים יש רעיון איך להחזיר את המשמעת שאבדה? אני מנויה לחדר כושר כבר הרבה שנים .תזונה ספורט ובריאות הם נושאים שתמיד שמתי עליהם דגש ולאחרונה קשה לי להתמיד . אימונים אישיים או לצרף איתי חברה לא אפשרי.
מוטיבציה ? משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:19
תקראי את הכתבה על טדי קפלן ותקבלי השראה...

https://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=634&ArticleID=4954&VolumeID=30
פילטיס מכשירים אופיר 23/07/18 17:00
שלום,
קראתי את אחת התשובות שלך לאישה שהתלוננה על כאבי גב שהיא עושה פילטיס מכשירים.
רציתי לדעת למה שיהיו כאבי גב בפילטיס מכשירים? האם זה לא בריא לגב או מאמץ אותו?
אני בעצמי כבר שנתיים עושה פילטיס מכשירים ולא מוצאת שזה לא בריא לגב... אולי התכוונת בגלל המשקל של הדחיפה של המיטה?
אשמח לדעת אם אתה ממליץ על זה או אולי על פעילות אחרת... לא רוצה להרוס לעצמי את הגב ואשמח אם תוכל להמליץ על כל פעילות גופנית כלשהי לאחר גיל 30 בקטע בריאות והנה בלבד
תודה.
אז ככה משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:08
כותרת הפעילות הגופנית : פילטיס, חדרי כושר, יוגה, עיצוב חיטוב,מיצוק מיצוי, אימון פונקציונאלי, ספינינג ואם היה לי זמן אז הייתי מונה יותר, הכותרת שהאדם המודרני העניק למאמץ הגופני, אינה משנה לגוף שלנו.
הרקמות מרגישות את העומס ומגיבות בהתאם לעומס : אם העומס כולל משקולות כבדות, התגובה תהייה גדולה יותר, אם העומס הוא עומס מתיחה אז תהייה אלסטית יותר.
אם העומס כולל משקל נמוך, התגובה תהייה מתונה יותר.
אם העומס כולל עבודה בטווחי תנועה מלאים כמו : כפיפה מלאה, פשיטה מלאה, סיבוב מלא וכדומה, אזי זה לא מומלץ !
אם את עושה את זה במסגרת חוג שמכונה X או מכונה Y, זה ממש לא משנה.
במקרה זה, אני מסתכל על העומס העובר דרך עמוד השדרה, לא על כותרת.
איזו פעילות ? קודם כל עשי פעילות שאת מתחברת אליה ונהנית.
שנית, כדאי שיהייה עומס מתגבר ולא משהו שישאיר אותך באתה רמת כושר.
ממליץ עקרונית על פעילות שתגביר את כוח השריר ופעילות אירובית.
כפיפות בטן אבי 23/07/18 11:56
שלום אני כבן 30.
רציתי לקבל בבקשה המלצות לתרגילי בטן,אשר לא יגרמו לי לכאבי גב.

אשמח לתשובה ותודה לכל העוזרים :)
קשה להעביר מסר דרך הפורום אבל משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:10
ממליץ ששתיג לכנס שלנו, 14.9.18, שם אעביר סדנה מעשית בדיוק לצרכים שלך.
חלבונים לשריר לירון 18/07/18 16:09
היי,
אני בת 40 והתחלתי אימוני כוח (משקולות עד 4 קילו בחדר כושר ופילטיס מכשירים)
השאלה שלי היא אם אני לא אוכלת בשר האם זה יפגע לי בבניית השריר?
עד כמה לתזונה יש חשיבות בעיצוב וחיטוב הגוף ובבניית השרירים כי אני רוצה לראות תוצאות מהר
תודה לירון.
תוצאות ומהר משה שחר, מנהל הפורום 19/07/18 07:35
לירון
יום אחד הבחנתי שתלמיד שלי משתמש בסטרואידים, יש סימנים.
שאלתי אותו למה הוא עושה את זה שהרי יש לזה השלכות קשות על כל הגוף והוא ענה :
"אני רוצה מסה ועכשיו"... אמרתי לו שהגוף לא עובד כמו משלוח הודעת ווצאפ ולך אגיד, אל תתייחסי לזמן.
עיצה נוספת : השתמשי במשקל הולך וגדל, למה את מגבילה את עצמך ? אם את בריאה אז קדימה.
דבר נוסף, יש לי תלמידים טבעוניים שהם בעלי מסה שרירית גדולה, לעניות דעתי זה בסדר.
אני מציע לפנות גם לפורום תזונה, שם יוכלו להוסיף למה שכתבתי.
חלבונים לשריר לירון 18/07/18 16:09
היי,
אני בת 40 והתחלתי אימוני כוח (משקולות עד 4 קילו בחדר כושר ופילטיס מכשירים)
השאלה שלי היא אם אני לא אוכלת בשר האם זה יפגע לי בבניית השריר?
עד כמה לתזונה יש חשיבות בעיצוב וחיטוב הגוף ובבניית השרירים כי אני רוצה לראות תוצאות מהר
תודה לירון.
שרוול לחץ המונע זרימת דם מוגברת דוד ע 11/07/18 09:36
קראתי כתבה של מולי אפשטיין לגבי שרוולים שמונעים זרימה מוגברת של דם למתאמנים מבוגרים מעל גיל 40
מה שמאפשר (מסיבה לא ברורה ) לעילה במסת שריר למרות הגיל המבוגר
שאלתי היא : האם המחקר סופי ואפשר להתאמן בהתאם ללא חשש
ושאלה שניה :איפה ניתן להשיג את השרוולים האילו
מכיר את השרוולים, לא את המאמר משה שחר, מנהל הפורום 15/07/18 16:50
לכן מציע שתפנה אל מולי אפשטיין ישירות.
כאבים במותן ימין ובטן תחתונה נטלי 05/07/18 15:46
שלום רב.
לפני חודשיים התחלתי אימון במכון כושר הכולל גם חוגים.בת 52.
אני נוהגת לבצע כמעט 5 ימיםב שבוע עבודה על קרוס טריינרבתוכנית שריפת שומנים אירובית בה השיפועים משתנים ומהירות במטרה לשרוף קלוריות ולרדת במשקל.ובנוסף מעט עבודה על מכשור הידראולי בחדר כושר אבל ממש בקטנה. בערך פעמיים בשבוע ויומים בשבוע עד שלושה פילטיס. מזה שבועיים חשה כאבים בגב תחתון והקרנה למותן ימין. לא ברור לי האם זה יכול להיות כתוצאה מהאימון? לפני שאתחיל בירורים ורופאים וכיוצב אשמח לתגובת המומחים
הגם אתה ברוטוס ? משה שחר, מנהל הפורום 10/07/18 20:38
האמת היא שאת צריכה בדיקה רפואית, אף אחד לא יוכל לענות לך בצורה רצינית דרך הפורום.
אני רק יכול לשער : יש תרגילים בפילטיס שגורמים לעומס מיותר על הגב התחתון אולי זו הסיבה ? משהו בסגנון " הגם אתה ברוטוס ? "

אם את:
1. סוחטת את גבך בתנועת רוטציה
2. כופפת אותו בתנועה מלאה.
3. מקשיתה אותו בטווח מלא ועוד כמה דברים....

אז זה לא תקין !
ומקווה שהבנת את עניין ברוטוס

פציעה לאחר אימון בחדכ ענת 03/07/18 15:16
אני מתאמנת בחדר כושר ולא מצליחה להתמיד. תמיד משהו כואב לי ואני נאלצת להפסיק את הרצף. התאמנתי לפני כמה ימים ויום לאחר האימון כאב לי מאד הגב. מה אפשר לעשות כדי להימנע מפציעות אני מתאמנת בהדרגה ולא בעצימות רבה ולא באינטנסיביות ומשתדלת לבצע את התרגילים בצורה נכונה ובאיטיות , תודה
ענת משה שחר, מנהל הפורום 10/07/18 20:29
כנראה שהאימון נעשה בסגנון לא ראוי , סגנון הכולל עומס שעובר דרך עמוד השדרה שלך.
מה אפשר לעשות . המלצתי החמה היא לרכוש המון ניסיון, להרגיש דברים על בשרך ולהגיע אלינו ללמוד על מבנה ותפקוד של גוף האדם בשעת מאמץ.
אילו לימודים יכולים להתאים ענת 12/07/18 11:54
תודה על התגובה.
שאלה אחרונה-
יש לי רקע בספורט עשיתי קורס מדריכי כושר לפני הרבה שנים באיזה נושא אתה ממליץ לי להמשיך וללמוד אין לי רצון להיות מאמנת או מדריכה .לצורך העשרה והנאה והבנה טובה יותר של הדברים
הלימודים הכי טובים משה שחר, מנהל הפורום 15/07/18 16:52
לימודי ספורטתרפיה.
תקבלי פרספקטיבה הרבה יותר גדולה גל הגוף ופציעות.
קישור למידע על הקורס משה שחר, מנהל הפורום 15/07/18 16:54
https://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=121&CategoryID=816
אילו לימודים יכולים להתאים ענת 12/07/18 11:54
תודה על התגובה.
שאלה אחרונה-
יש לי רקע בספורט עשיתי קורס מדריכי כושר לפני הרבה שנים באיזה נושא אתה ממליץ לי להמשיך וללמוד אין לי רצון להיות מאמנת או מדריכה .לצורך העשרה והנאה והבנה טובה יותר של הדברים
ריצה והורדת מסת שריר יהודה 01/07/18 18:12
אני בן 25, מרים משקולות ועושה גם רץ פעמיים שלוש בשבוע. המטרה שלי היא להעלות במסת שריר ולא הצלחתי להבין האם עדיף לי לעשות פעילות אירובית ברמת עצימות בינונית/נמוכה או גבוהה מכיוון שקראתי בהרבה מקומות שפעילות אירובית ברמת עצימות גבוהה מפריעה להעלות מסת שריר.
המשך כך משה שחר, מנהל הפורום 10/07/18 20:23
רוץ ללא חשש.
המסה תעלה ובתנאי שאימוני המשקולות יהיו עצימים מספיק ותזונתך לא ללקוייה.
את הפעילות העצימה שלך : משקולות או אירובי, עשה כאימון ראשון כיסביר שהכוח ירד לקראת האימון השני. אין חשיבות לסדר הדברים.
פציעה מ.ד 14/06/18 10:20
שלום: אני מאמן כושר עם תואר ראשון בחינוך גופני, עם הרבה ניסיון בתחום האימון. במוצ"ש האחרון התאמנתי באימון טי אר אקס, שכלל עבודה על כל הגוף בעצימות קלה - בינונית. כמובן שבצעתי חימום לפני ומתיחות, לאחר 15 שעה בערך הלכתי לשחק כדורגל.
ובחמש דק הראשונות בצעתי ספרינט, שבו הרגשתי כאב בשריר. כמובן שיצאתי החוצה וחזרתי הביתה, אתמול אבחנו לי קרע חלקי שח הסיבים הדיסטליים של ראש המידיאלי של שריר התאומים (בגודל 12*13 מ"מ).
מה עשיתי לא בסדר, יש לי עכשיו חודש חלמה צפוי.
ואני כבר רוצה לחזור לפעילות, אני בן 36 אשמח לקבל עצה.......
תוכל לפנות לפורום פציעות ספורט משה שחר, מנהל הפורום 17/06/18 14:18
שם יעזרו לך יותר...
פשיטת כתף וכפיפת כתף והשכמות אלון 12/06/18 03:48
שלום משה האם בפשיטת כתף השכמות מבצעות רוטציה מדיאלית ויהיה נכון להגיד שהאגוניסט יהיה טרפז בניתוח תנועתי? והאם בהרחקת כתף השכמות מבצעות רוטציה לטראלית ויהיה נכון להגיד שהאגוניסט יהיה סרטוס אנטריור בניתוח תנועתי? תודה
שכמות משה שחר, מנהל הפורום 12/06/18 18:51
בפשיטת כתף יתכן שנראה שתי תנועות: קרוב ורוטציה מדיאלית.
בהרחקת כתף נראה רוטציה לטרלית. השרירים שכתבת נכונים.
פרונט סקוואט ובאק סקוואט אלון 08/06/18 03:10
שלום משה האם גם בפרונט סקוואט וגם בבאק סקוואט שרירי הבטן שלי יעבדו בצורה סטטית? אם אני לא מצליח לבצע בצורה טובה פרונט סקוואט בגלל חוסר גמישות ועושה רק באק סקוואט אני יכול להרוויח עבודה יפה של שרירי בטן? אני עושה בלי קשר פלאנק ורולר אבל אוהב את המחשבה שסקוואט תורם לי לשרירי הבטן, אשמח לתשובה מפורטת תודה
שרירי הבטן בסקווט - תפסיה עקרונית משה שחר, מנהל הפורום 09/06/18 11:33
לבטן שני תפקידים עיקריים :
יצירת תנועה דינאמית כפו בכפיפות בטן ויצירת לחץ תוך בטני כמו בשעת סקווט או דד ליפט.
לא הסקווט ולא דד ליפט מהווים תרגילי בטן ולמרות שהבטן פעילה, אני חושב שכדאי לשלב ולהוסיף לאימון תרגילי בטן שונים בלי שום קשר לפעולתם כמייצבים.

זה דומה לעבודה על לטיסימוס, במהלכו כופפי המרפק פועלים.
בלי קשר לעבודתם בתרגילי החתירה, מומלץ לעבוד עליהם באופן פרטני...
כאבי שרירים אחרי אימון? יואב 31/05/18 21:37
לאחר אימונים אנאירוביים אני מרגיש כאבי שרירים שנמשכים כיומיים. מצד אחד הכאבים מוכיחים שנעשתה עבודה על השרירים באימון. מצד שאני אני שואל את עצמי האם הכאבים הם גם סימן לכך שהאימון היה בעוצמה חזקה מדי. איך יודעים אם כאבי שרירים הם דבר חיובי או שלילי. תוך כמה זמן הכאבים אמורים לחלוף כדי שאדע שהאימון היה בעוצמה הנכונה. לא קלה מדי ולא קשה מדי?
כאבי שרירים מאוחרים משה שחר, מנהל הפורום 03/06/18 12:35
אישית, אני לא חושב שמתאמן ממוצע צריך לכאוב כאב קיצוני אחרי אימון.
ניתן לאמן בהדרגתיות ולא להכאיב או מכסימום
"להרגיש " את השריר לאחר האימון, משהו כמו " כאב ענוג"...

מצד שני, זו האינדיקציה העממית לעוצמתו ואיכותו של אימון ואם לא כואב, סימן שלא התקדמת.
מתי לחזור לאימון הבא ? סמוך על הרגשתך האישית, אל תחזור כשכואב כיוון שזה מעיד על תהליכי שיקום שהשריר עובר ואין שום טעם לעבוד על אותו שריר.
לשם כך, נוצרה החלוקה לאימונים שונים, עבוד פשוט על קבוצה אחרת...
שאלה בקשר לתרגיל הליכת עול אלון 28/05/18 10:44
שלום, אני מאוד אוהב לעשות התרגיל הליכת עול בחדר כושר אני עושה את זה בצורה הזאת https://www.youtube.com/watch?v=gzGtc5fAHRA ורציתי לשאול אותך אם לדעתך יש הבדל משמעותי בין הדרך שאני עושה לדרך הזאתי שהמשקל נמצא יותר למטה https://www.youtube.com/watch?v=-Vc2WXGtk0Q&t=79s מבחינת עבודה של שרירי ליבה? תודה רבה
אני מניח שיש הבדל משה שחר, מנהל הפורום 29/05/18 14:54
לא בדקתי אותו ולא ראיתי שמישהו רציני בדק.
קשה לשמור על שיווי משקל כשהמוע מונח למעלה ולכן זה מאתגר יותר.
בכל מקרה, אתה מתעניין בשרירי ליבה.
שרירי ליבה מבחנתי הם שם מסחרי ולא יותר.
שריריך יעבדו יפה בשני התרגילים.
דד ליפט למתאמן קיפוטי שרון 22/05/18 15:12
האם הדדליפט הינו תרגיל שאינו מתאים לאנשים קיפוטיים או שיש לבצעו ולהתעלם מהליקוי ביציבה?
קשה לי לדעת משה שחר, מנהל הפורום 23/05/18 10:16
זה לא משהו שנחקר וידוע.
אם מידת הקיפוזה גדולה והוא לא ישמור על ניטרליות, אני חושב שהתרגיל מיותר.
  10   [11-20]...[391-394]
מוקי שגיא (81 ק"ג) ראשון בדירוג האולימפי העולמי, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) דורג שמיני, פלצ'יק (100 ק"ג) ושמאילוב (66 ק"ג) במקום השלישי

יום פתוח ללימודי יוגה יתקיים ביום שישי, ה-22.3.19 החל מהשעה 9:30

אקוותלון אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט יתקיים ב-23.3.19. המכון ייסגר לתנועת רכבים בשעות 11:30-6:00

גרנד סלאם יקטינבורג: אורי ששון (100 ק"ג+) זכה במדליית הכסף, פיטר פלצ'יק (90 ק"ג) זכה במדליית הארד

מדליית זהב לשגיא מוקי (81 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג שברוסיה

אנסטסיה גוברנקו קבעה שיא ישראלי חדש ב-100 מ' גב בתוצאה 1:02:21 ד' ושיא ישראל לנוער ב-200 מ' חופשי בתוצאה 2:02:44 ד'

מדליית זהב לגילי כהן (52 ק"ג, נשים) ומדליית ארד לברוך שמאילוב (66 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג

מדליית זהב לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בגביע העולם בבאקו

שלוש מדליות זהב ללינוי אשרם, המתעמלת האומנותית, בגרנד פרי בספרד בתרגילי החישוק, האלות והסרט

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה את חצי מרתון רומא בתוצאה 1:06:40 ש', שיפור של 1.25 ד' משיאה הלאומי
אך התוצאה לא תוכר כשיא


ג'ודו: מדליות ארד לחניכי אקדמיית וינגייט, אריאל שולמן ורות לביא, בגביע אירופה בזאגרב