חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

יפה רועי 30/10/18 11:17
חחחח חזק משה
הזמן עובר רועי 25/10/18 19:31
היי משה מה שלומך? מה אתה אומר על זה שהזמן בחיים עובר כל כך מהר ושאנשים מזדקנים ? עם הזיקנה באים הרבה מחלות וקמטים בפנים. חבל שאי אפשר להישאר צעיר לנצח
רגע נוסטלגי משה שחר, מנהל הפורום 28/10/18 08:10
בוב דילן שר על זה ואיחל לבנו שישאר צעיר לנצח...
קינזיולוגיה שרון 23/10/18 12:49
היי אני עושה קורס מדריכת חדר כושר ונשאר לי מבחן אחרון בקינזיולוגיה שאני עושה אותו שוב .
אני מרגישה שנאי כל הזמן טועה שאלות על הכיווצים ובחירת שריר נכון שמופעל .
יש לנו למשל במבחן תמונה של תרגיל מסויים מא'' לב''
וצריך לבחור את השריר הנכון ואת הכיווץ המתים לו . יש אופציה תמיד לכיווץ סטטי גם לכן זה יותר מבלבל.
האם תוכל לתת הסבר מפורט על סוגי הכיווצים ? לתת דוגמא לתרגיל אקצנטרי ? ובתרגילי מתיחות ונמגישות איך אוכל לדעת אם השריר עובד קונצרי או איזומטרי ?
שלחתי אלייך את המייל האישי משה שחר, מנהל הפורום 28/10/18 08:08
אענה לך שם..
הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
אם את בריאה משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:57
אני חושב שאין טעם בשני ק"ג. יש טעם במשקל הולך וגדל עם תועלות גדולות יותר.
דרושים ודרושות עובדים לעבודה קלה מהבית בהקלדה יניב 08/04/19 21:04
דרושים ודרושות עובדים לעבודה קלה מהבית בהקלדה, העבודה היא בלכתוב מאמרים ופוסטים שניתן לכם, אין צורך בניסיון, העבודה היא בשעות שנוח לכם, והיא מתאימה לכל סוגי האוכלוסיה ולכל הגילאים, לפניות שלחו מייל ל worksfromhome2020@gmail.com
הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
מסת שריר ציפי 03/10/18 12:09
שלום אני בת 46 גובה 170 משקל 61.5 אחוז שומן 28 מסת שריר 43,52 מים 3 עצם רציתי לדעת אם מסת השריר שלי נמוכה ואם כן האם אימונים עם משקל גבוהה יעלה לי את המסת שריר ? מעוניינת להיתחטב תודה
הנאים השרירים בענייך ? משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:46
מסת השריר מתאימה את עצמה לסביבה : אם פועל עליה לחץ כמו באימון משקולות, היא תתפתח. האם כמות כזו או אחרת טובה ? זה עניין יחסי. לך יהייה טוב וחברתך תרצה יותר למשל.
מה אני מציע ? אני חושב שאת צריכה להתאמן עם משקל ההולך ועולה ולהגדיל את המסה השרירית, היא לא מסה גדולה ... רק אז תראי את החיטוב בו את מעוניינת.
אם את מעוניינת בצשובה מסםרית, חברותי בפורום תזונה עוסקות במדידה ובהשוואה.
ביצוע פולי בצורה נכונה נאור 23/09/18 15:38
שלום, ראיתי שיש המבצעים את תרגיל הפולי בצורות שונות ורציתי לשאול אם כולן נכונות או שעדיף לוותר על חלקן:
1. גב ישר, המוט יורד לפני ראש המתעמל.
2. הגב באלכסון מעט לאחור, או כל הזמן או רק בזמן המשיכה, המוט יורד לפני הפנים... (אני חושב שהופכים ככה את התרגיל לסוג של חתירה ומאבדים מהאפקט..)
3. גב ישר, מוט יורד מאחורי הראש. (ישנם הטוענים שזה מזיק לחוליות העורף.)

אשמח אם אפשר גם לקבל לינק לביצוע הנכון ביותר שלו ואם אפשר גם לביצוע הנכון ביותר של חתירה (במכשיר שלא תומך את הבטן בזמן הביצוע)
המון המון תודה מראש.

משיכת פולי עליון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:34
במכשיר זה יש חמש אפשריות :
1. משיכה רחבה מאחורי העורף- ממש לא נוח.
2. משיכה רחבה לפני הפנים- אפשר להרים כך משקל נמוך יחסית.
3-4-5 : משיכה באחיזה צרה בסופינציה, פרונציה או מידפוזישיין, האחרוני נוחה מאוד ואפשר להרים איתה משקל גבוה. אם אתה מושך באחיזה צרה, הגו נוטה לאחור וזה בסדר... זה הרבה יותר נוח להטות את הגו ולמשוך את הפולי.

אין כל נזק לחוליות הצוואר, אין בכלל קשר לחוליות הצוואר .

שאלה למשה שחר דודו כהן 21/09/18 14:26
אהלן משה יש לי שאלה
אני מתאמן כבר מספר שנים בתוכנית ab 3 4 פעמים בשבוע.

התוצאות טובות.

השאלה בכדי לשמר את השרירים באיזון ופרופרציה אם יש תקופה שאני מתאמן פעם בשבוע או פחות אפילו
יש צורך לעשות אימון גוף מלא באותו שבוע?
או להשאיר את התוכנית איך שהיא ולהספיק נגיד רק אימון a ?
אני עושה כל הגוף כל פעם שלא בא שבוע פלוס בשביל שלא יעבוד על שריר אחד יותר ואחר פחות זה נכון?
תכנון אימון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:28
אם אתה מפספס שבוע או יותר, אני מעדיף שתחזור לאימון כולל ולא לחלוקה.
אם תסתפק באימון A , מה הטעם ? הרי שאר השרירים ינוחו הרבה יותר זמן...
אבקש עזרה בניתוח תנועה אביגייל 08/09/18 19:13
אני צריכה בבקשה ניתוח תנועה לתרגיל BIRDDOG
( עמידת 6 - פשיטת ירך וכפיפת כתף נגדית )
תודה רבה.
תרגיל לחיזוק זוקפי הגו משה שחר, מנהל הפורום 09/09/18 09:01
התרגיל נחשב לאחד הטובים לחיזוק ושיקום ליקויי עמוד שדרה או כאבי גב תחתון.
https://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=5069&CategoryID=131

צרפתי קישור שמסביר באופן עקרוני את תרגילי השיקום...
מקווה שלזה התכוונת.
כנס ב14.9 ליאור 05/09/18 19:47
היי משה
איזה סדנאות אתה מעביר בכנס הקרוב?
ואיך אני נרשם?
תודה
כנס 14.9 משה שחר, מנהל הפורום 07/09/18 11:14
אני מעביר סדנה מעשית של תרגילי בטן, לאלה שלא מכירים את התרגלים שלי.
נרשמים דרך האתר, אי חושש שהסדנה שלי סגורה....
ריצה בהליכון וכאבי גב מרדכי 30/08/18 17:08
שלום משה,

לאחרונה שמעתי ממספר מעסים מוסמכים שריצה על מסילה מגבירה סיכוי לכאבי גב (עקב תנוחת האגן שאינו משוחרר אם הבנתי נכון), וזה לעומת ריצה בחוץ שהיא הרבה פחות בעייתית. כך לטענתם.

האם ידוע לך משהו על כך?
אשמח לפירוט.

תודה
זו שמועה משה שחר, מנהל הפורום 01/09/18 19:21
אני לא יודע מה זה אגן לא משוחרר וכל השאר שמועות.
מרדכי, מציע שתחליף חברים...
מסלול ריצה מחבר 27/08/18 18:43
היי אפשר בבקשה המלצה למסלול ריצה? (הליכון)
להשכרה


תודה
לא אוכל להמליץ אבל משה שחר, מנהל הפורום 29/08/18 20:42
מניסיון, תבדוק את שירות התיקונים , באיזו מהירות מתחייבים להגיע.
תודה תודה 01/09/18 00:12
יציבה צח 19/08/18 02:08
למה כשמדברים על יציבה נכונה
מבקשים לקחת כתפיים אחורנית
מה היתרון בכתפיים אחורנית ? למה זה ״נכון יותר״?
זה לא נכון משה שחר, מנהל הפורום 19/08/18 18:44
אולי זה נראה טוב בעיני המתבונן, לא יותר מזה.
לכל אחד יש את עקומות עמוד השדרה שלו ואם הן לא נראות סטנדרטיות, יש הנוהגים להעיר, אני לא חושב שזה נכון.
צניחת רחם סימה 26/07/18 19:15
תודה לך על התשובה אבל לא הבנתי אם במצבי מותר לי לרוץ או שזה גורם לצניחה ומוריד יותר את האיברים שציינת? ואם לא לרוץ אז איזה פעילות כן אפשר לבצע שלא תפגע ברחם ובשלפוחית?
מצבך מחייב פיקוח ועיצה רפואית משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:10
יש צניחה, היא משמעותית, את חייבת יעוץ רפואי....
הריון וגו שון 26/07/18 16:30
שלום משה שתי שאלות בבקשה :)
האם מותר לעשות כפיפות בטן בהריון באופן חופשי בכל הטרימסטרים? ( כמובן במידה וזה מרגיש נוח )

ואדם שמבצע סקוואט ומנח האגן שלו אינו סימטרי
- שני הpsis אינם באותו הגובה וצד אחד נראה מפגר מהצד השני במעט, שלא כתוצאה ממחסור בכח , אלא למשל כתוצאה מסקוליאוזיס , האם נכון לתרגל סקוואט ללא חשש עם משקלים והעמסה לינארית רגילה ?
הריון וגו שון 26/07/18 16:33
אציין שבשני המקרים גם במקרה כפיפות הבטן וגם במקרה הסקוואט אין תחושת כאב חשודה שאינה אופיינית לתרגיל והכל מרגיש בסדר גמור .
בעניין ההריון וסקווט משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:26
מותר לחזק את שרירי הבטן, אין כל סיבה להימנע מזה או מפעילות בטוחה אחרת.

בעניין הסקווט, אני מניח שהתכוונת לגובה ה- ASIS.
אם אדם לא סימטרי , אז מה ?

לחלק גדול מהאוכלוסיה אין סימטריה מלאה, מותר וכדאי לבצע...
  10   [11-20]...[391-397]
שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית זהב לגולשת הרוח, לינוי גבע (הפועל נהריה), באליפות העולם לשיט עד גיל 20 בגדיניה, פולין

מדליות ארד לליאם שגב ולשי קקון (הפועל שדות ים) בסירת הלייזר באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

מדליית ארד לטל שדה ולנועם חמרי (הפועל שדות ים) במפרשיות ה-420 באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית סיימה במקום ה-7 בתרגיל הקומבינציה ובמקום ה-12 בגמר התרגיל הקבוצתי באליפות העולם בדרום קוריאה

הסייפת יאנה בוטביניק העפילה לבית 64 הראשונות באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

מדליית זהב לאורי ששון (100 ק"ג+) בגרנד פרי בודפשט, הונגריה

יצאו לדרך מפעלי הקיץ בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט: יותר מ-400 צעירים ובני נוער יוכשרו להדרכה בענפי ספורט שונים

מדליית כסף לטדסה גטהון בריצת 10,000 מ' בתוצאה 28:46:97 דקות באליפות העולם עד גיל 23 בשוודיה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף