חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

סקוואט בסמית'' משין נתי 27/09/19 19:55
שלום רב מר משה שחר

רציתי לשאול האם סקוואט בסמית'' משין הוא דבר חכם לעשות?

התנועה בסקוואט הרגיל בסמית'' משין (לעומת ההאק סקוואט) היא לא טבעית ומוגבלת בגלל שהמוט עולה למעלה ויורד מטה בצורה ישרה לחלוטין ולא מתעקם בהתאם לגוף ותנועת המתאמן!

אותה שאלה תקפה לגבי לחיצת חזה ולחיצת כתפיים

תודה רבה מראש
אני חושב ששימוש במשקל חופשי הוא יותר טוב משה שחר, מנהל הפורום 30/09/19 23:26
כל מכונה, כולל סמיט משין, מגבילה את המשתמש ומונעת לעיתים את התנועה הטובה כמו במקרה של הסקווט... צדקת, כדאי לבצע סקווט עם מוט.
תרגילים אחרים כמו לחיצת כתפיים או מכרעים יכולים להיות קשים יותר מאותה הסיבה.

באופן עקרוני, אין צורך באימון מכונות אלא אם יש בה משהו מיוחד מכונת פשיטת ברך או כפיפת ברך. עדיף שכל האימון יהייה עם משקל חופשי ולא עם מכונה בעלת זווית שאיזה יצרן החליט שנעבוד.

תודה רבה נתי 01/10/19 05:59
תודה רבה!
לחיצת כתפיים גירי 27/09/19 11:05
שאלה...
תרגיל לחיצת כתפיים בישיבה עם משקולות
זה תרגיל לכתפיים אבל האגוניסט הוא כתף אמצעי או קדמי
לחיצת כתפיים משה שחר, מנהל הפורום 30/09/19 23:20
מקובל ששריר הכתף האמצעית הוא האגוניסט, יחד איתו יעבוד חלקו הקדמי ובאותה מידת עצימות.
תעזרו מתאמן מתחיל דחוף yavabo19@gmail.com 26/09/19 19:38
תוכנית אימונים טובה או לא המדריך בחדר כושר בנה לי
תוכנית אימונים במסה
חימום 10 דק הליכון
1. לחיצת רגלים במכונה 8*3
2. כפיפת ירך במכונה 8*3
3. קירוב ירך במכונה 8*3
4. פשיטת ירך במכונה 3*8
5. לחיצת חזה במכונה 8*3
6. פרפר לחזה במכונה 8*3
7. כפיפת מרפק עם משקולות 8*3
8. גרווטון 8*3
9. חתירה 8*3
10. הרחקת כתבים מכונה 8*3
11. לחיצת כתפים מכונה 3*8
12. מקבילים במכונה 8*3
13. כפיפות בטן 15*4
14. הרמת ברכים לחזה בתליה על מתח 15*4
אף אחד לא יוכל לעזור לך, הרי אנחנו לא מכירים משה שחר מנהל הפורום 26/09/19 19:58
תוכנית אימונים תלוייה ביכולותיך וכפי שמבין המאמן.. הרי הוא ראה אותך והעריך שזו תוכנית מתאימה.
מספר הסטים והחזרות לא מעיד על כלום, השאלה היא מה עצימות האימון הכללית, כמה קשה האימון בהסתכלות שבועית ואפילו חודשית.
שאלה לגבי פעילות גופנית לנכה נתי הלו קיטי 25/09/19 07:21
היי משה
אני די אובד עצות כי אני לא יודע איך לעבוד איתה

היא נפגעה בפיגוע לפני כעשרים שנה

ביקשתי ממנה לעשות צילום עדכני לרגל

יש ברגים ברגל אבל הם לא מקבעים את הקרסול והתנועה היא חופשית לחלוטין אבל ישנו כאב

היא בת 49

בלי הרבה משקל עודף לגילה

פעילה ללא מחלות
מעשנת סיגריות ושותה מעט אלכוהול מדי פעם

תזונה טובה מאוד

איזו פעילות גופנית אירובית ואנאאירובית מומלץ עם בעיה גופנית כזאת?

צירפתי תמונה
עוד קובץ נתי הלו קיטי 25/09/19 07:24
עוד קובץ

המטרה היא להימנע מניתוח קיבוע הקרסול
עוד קובץ נתי הלו קיטי 25/09/19 07:25
עוד קובץ

המטרה היא להימנע מניתוח קיבוע הקרסול
עוד קובץ נתי הלו קיטי 25/09/19 07:25
עוד קובץ

המטרה היא להימנע מניתוח קיבוע הקרסול
קובץ מצורף
עוד קובץ נתי הלו קיטי 25/09/19 07:27
סליחה על התגובה הכפולה
משום מה זה לא נשלח בהתחלה
הנה עוד קובץ מצורף כאן
קובץ מצורף
תמונה נתי הלו קיטי 25/09/19 07:29
משום מה התמונה הזאת לא צורפה בהתחלה אז צירפתי
תמונה נתי הלו קיטי 25/09/19 07:30
לא אוכל לעזור משה שחר מנהל הפורום 25/09/19 15:00
זה מקרה מאוד ספציפי שדורש ניסיון אישי עם המתאמן.
אני מציע שתנסה, לך לפי האינטואיציות והניסיון שלך תוך תקשורת מתמידה עם המתאמנת.
ברגע שהיא לא יכולה, נסה משהו אחר... זה מאוד כללי אבל קח את המושכות.
הבנתי נתי הלו קיטי 25/09/19 19:47
תודה רבה!

אם אני רוצה לקבוע לה אימונים אישיים איתך, איך עושים את זה? אני אשמח אם תשלח לי פרטים
שריר מתוח יהל 18/09/19 15:17
הי משה,
מה זה אומר ששריר "נמתח" באמצע פעילות גופנית ?
מה אפשר לעשות בנידון ?
תודה
המונח העממי מתיחה משה שחר, מנהל הפורום 19/09/19 08:23
אם מדובר על מתיחה, לעיתים היא גורמת לקרע מקרוסקופי של רקמת השריר, קרע שמחלים מהר מאוד.
יש המשתמשים במונח מתיחה כשהם מתארים שריר שהתכווץ... זו לא מתיחה אבל זה כואב כמו.
מייחסים את העווית שנוצרה בשריר למחסור במגנזיום ולמיטב ידיעתי לא נמצא קשר... תבדקי גם בפורום תזונה.
גלוטיאוס מקסימוס אורן אלאלאוף 16/09/19 16:11
אם מישהו יכול לעזןר לסדר את האורך מתח מקצר לארוך ביותר בגלוטיאוס מקסימוס בתרגילים הבאים ?
- סקוואט
מכרעעים
דדליפיט
סטיף דד ליפט
פשיטת ירך
מה לסדר ? משה שחר, מנהל הפורום 16/09/19 22:00
אם השרי ימתח, הוא יגיע לנקודות בהן יפתח את כוחו הגדול ביותר... סטיף לג דד ליפט , מכרעים על ספסל,דיפ סקווט... בשלושתם הוא יגיע למתיחה יפה והאמת שאם תכפוף את הירך בכפיפה מכסימאלית, גם אז השריר יהייה במתיחה טובה.
הסידור שביקשת אינו קיים!
ריצה מעל דופק מקסימאלי עומרי 14/09/19 11:03
שלום רב. אני בן 47, ורץ פעמיים בשבוע (כבר כמה שנים) על הליכון בחדר כושר. אני רץ בקצב של 12.5 קמ"ש (שיפוע 1.5) במשך 18 דקות, וב-2 דקות האחרונות מעלה את הקצב ל-14 קמ"ש (ואת השיפוע ל-2). לפני כשבועיים קיבלתי מתנה מודד דופק. גיליתי שבמהלך ה-18 הראשונות של הריצה הדופק הגיע ל-177, וב-2 הדקות האחרונות עלה ל-190. לאור גילי (47) והדופק המקסימלי המותר בגיל זה (173) - האם אני מזיק לגופי / ללב עם ריצה בקצב שכזה? האם עלי להוריד את הקצב כך שהדופק לא יעלה בשום מצב על 173? אציין שאני רץ בקצב זה כבר זמן רב, ומרגיש טוב (אם כי קצר נשימה) גם מיד אחרי הריצה. תודה רבה.
הדופק המכסימאלי הוא אישי ולא ניתן לחיזוי מדוייק משה שחר, מנהל הפורום 15/09/19 15:20
אני לא חושב שאתה מזיק ללב, יש מקצועות ספורט בהם מגיעים לדופק מכסימאלי, אין עם זה נזק מלווה.
כיוון שאתה ממש בתוך זה ומתעניין וסקרן ורוצה את הדיוק, הייתי מציע לך שני דברים :

1. צור קשר עם רפואת ספורט, שם יעשו לך את מבדק המאמץ המתאים ויקבעו לך את דופק המטרה לפי מבחן כושר.

2. יש לנו קורס שנקרא "מדריכי ריצות ארוכות", מציע לך להשתתף בו ולפגוש עוד רצים כמוך...
בהצלחה
אימון משקולות להרזייה גיאסון 05/09/19 21:10
הבנתי שתזונה ואחריה אירובי הכי חשובים להרזייה
מה לגבי אימון משקולות? באיזה טווח צריל לעבוד בשביל לסייע להרזייה ולא לפגום?

אני רואה באינטרנט שיש תוכניות לירידה במשקל ויש תוכניות לטרנספורם ויש תוכנית לבניית מסת שריר - מה ההבדל העיקרי בינהם?
ממש מחכה לתשובה שלך :) גיא 11/09/19 00:44
בודק פה פעמיים ביום


חשוב לציין שמאמן יבנה לי תוכנית. עם זאת חשוב לי לשמוע את דעתך
מתנצל, עניתי פעמיים אבל הייתה תקלה משה שחר, מנהל הפורום 11/09/19 10:40
אז ככה, אין קשר בין מספר החזרות לבין הרזייה... את רקמת השומן זה ל מעניין.
בעניין תוכניות ההרזיה, אין לי מושג מה אתה רואה, אני במקומך לא הייתי מתיחחסת להם, אין על זה בקרה !
תרגיל לחיצת כתפיים האם הוא פונקציונלי? יריב סעדון 02/09/19 19:38
ידוע לי שיש תרגילים פונקציונליים הפועלים יחד בכמה מישורי תנועה כלומר עובדים על כמה קבוצות שרירים ומדמים פעולות מחיי היום יום . האם תרגיל לחיצת כתפיים עם משקוליות או מיליטרי פרס כלומר הרמת משקל בתנועת יד ישרה מהכתף עד לישורה
השמח לתשובה
אימון פונקציונאלי זו סיסמה שכל אחד מפרש אחרת משה שחר מנהל הפורום 03/09/19 20:25
אם יש אדם שתפקידו ללחוץ משהו למעלה, בשבילו זה פונקציונאלי...
מומלץ לעשות את התרגיל בלי שום סיסמאות מיותרות.
אימון ריצה עם נשימה דרף אף ריצה אנה 27/08/19 08:24
היי משה, חבר רץ סיפר לי שהוא עושה אימון ריצה של 10 קמ'' עם נשימה רק דרך האף על מנת לשפר ביצועיים. אני מאמינה שזו המלצה שקיבל ממאמנת שלו. אבל אני תוהה- האם זה באמת יעיל? הרי הוא מקבל פחות חמצן וזה משפיע על תהליך גליקוליזה אירובית והוא מקבל פחות אנרגיה. אשמח לדעת דעתך בנושא :)
ובכן אנה, תשובה עם סיפור על הניאנדרטאל משה שחר, מנהל הפורום 29/08/19 09:56
את צודקת במה שכתבת.
אם אין חמצן אז אין, פשוט.
אוכל רק להוסיף שפתח האף שלנו קטן, אפילו קטן מאוד.
לפני אלפי שנים היה סוג אדם שנכחד בשם ניאנדרטאל ולו פתח אף ולוע גדולים יחסית אלינו וסביר שהוא הכניס אוויר דרך האף כדי לחמם אותו.
לנו אין צורך כזה, לא צורך בחימום אוויר דרך האף ( ראי את מזג האוויר החם), לא בסינון דרך האף ולא בתוספת לחות דרך האף. הכל נעשה דרך הפה, אם בכלל.
האף משמש להכנסת אוויר בזמן מנוחה או בשעת לעיסה.
דרושים משווקי שותפים, שיודעים להביא לידים ולקוחות פוטנציאלים בכל התחומים יניב 18/08/19 20:42
דרושים משווקי שותפים, שיודעים להביא לידים ולקוחות פוטנציאלים בכל התחומים לעבודה מהבית, שכר גבוהה, העבודה מתאימה לכל מי שיודע או יודעת להביא לידים ולקוחות ולא משנה לאיזה תחום, לפניות שלחו לנו מייל jobsandworks2019@gmail.com
יניב
אופני כושר ירון 17/08/19 22:05
שלום רב, יש ברשותי אופני כושר ביתיים עם מד קמ"ש ו-5 דרגות קושי.
אני מעונין לשלב רכיבה בסדר היום שלי כדי לרדת במשקל. איזה אימון היית מציע לי באופניים ? באיזו תדירות? למשך כמה זמן?
קשה לדעת משה שחר, מנהל הפורום 18/08/19 10:28
אין התנגדות סטנדרטית לאופניים, זה תלוי יצרן.
חוץ מזה, כושרך הגופני לא ידוע לי ולכן לא אוכל לעזור.

הייתי מציע משהו אחר, הליכה ממושכת ואם אתה יכול, ריצה, מבחינתי זה עדיף ומהנה יותר.
פירוט שאלה ירון 18/08/19 15:08
5 דרגות התנגדות 0-5 תוצרת york
איני עוסק בפעילות ארובית בכלל מזה 6 חודשים
בעבר עשיתי באופן מסודר לפחות פעמיים בשבוע ללא שום קושי bodypump
עדיין, לא אוכל לעזור משה שחר, מנהל הפורום 24/08/19 12:53
אני חושב שאתה צריך יעוץ פרטני שינתן לך לאחר בדיקה.
חוץ מזה, אני מעדיף שתלך או אם אתה מסוגל, רוץ.
כל עיצה אחרת דורשת הכרות אישית, לא אוכל לעזור לצערי
אימון אירובי לפני או אחרי כוח יריב סעדון 16/08/19 16:42
שלום משה.
מה עמדתך בנוגע לאימון אירובי מחזורי בעצימות גבוהה tabta לפני אימון כוח ? האם זה פוגע בנפח
אימון הכוח בפרט בתרגילים פונקציונליים כמו מתח ?
האם עדיף לשלב אימון אירובי אחרי כוח ?
תודה ויום טוב
אימון משולב משה שחר מנהל הפורום 17/08/19 21:38
זה פשוט :
כדאי לבצע את האימון העצים והאיכותי ראשון, רק כדי שישאר לך כוח לביצוע שני פחות עצים.
אל תחפש פה מדע מדוייק ולא כל גבד ניתן למדוד סטטיסטית , נוחות העבודה וההרגשה האישית שלך הם הקובעים.
מאמן כושר אישי בחולון מאמן כושר אישי בחולון 14/08/19 13:55
מאמן כושר אישי ומקצועי בחולון ייתן לכם את חווית האימון השלם,
הוא ידאג לא רק לכושר שלך אלא גם לשינוי הרגלי תזונה ושיפור איכות החיים.
בעזרת השיטות הכי טובות שיש המתמקדות בשילוב בין הגוף, הנפש והתזונה
מאמן הכושר ידריך אותך לשינוי אמיתי בבריאות ובכושר לתקופת חיים ולא רק למספר שבועות.
האימון שמאמן הכושר בחולון יתאים לך אישית יהיה בריא, יעיל ואפקטיבי.

https://www.youtube.com/watch?v=ueaee8pyrmk

מאמן הכושר יבנה תוכנית אימון עבורך המבוססת על הצרכים והמטרות האישיות שלך, כך שכל הפוקוס שלו יהיה בלעזור לך להשיג את היעדים שהצבת לעצמך בעזרת השילוב של הידע, הניסיון והכישורים שלו.
אם המטרה שלכם היא תוצאות בירידה במשקל, הצרת היקפים, עלייה במסת שריר, שיפור יכולות ספורטיביות, אימוני כוח, או פשוט להיות בריא ולשפר את אורח החיים אז תיצרו איתנו קשר עוד היום.
שאלה למשה שחר לגבי שימור פירוק מסת שריר שלום גאולה 02/08/19 07:17
אהלן משה יש לי שאלה

השאלה כזו

אם הייתי מתאמן כ 3 פעמים בשבוע בתוכנית ab


אימון a חזה כתפיים טרייספס
אימון b גב רגליים ובייספס

פתחתי מסת שריר .

עכשיו השאלה כזו
אם למשל אני מתחיל להתאמן פעם ב שבועיים אימון 1

ועושה רק אימון a כל פעם כלומר חזה כתפיים טרייספס

או עושה אימון fbw כל פעם

האם יהיה הבדל מבחינת הגוף או בגלל שאין תדירות לא ישמר כלום בשני האופציות ולא משנה מה יעשה

או שאפילו עבודה של פעם בשבועיים לאורך זמן תפתח תשריר?
אימון כל שבועיים משה שחר מנהל הפורום 03/08/19 20:12
האם אתה עד כדי כך עסוק ?
אימון של פעם בשבועיים לא יתרום למסת השריר ולא לכושר הגופני.
אם זה מה שאתה יכול, אין בריריה ומקווה שבעתיד תמצא את הזמן
תגובה למשל שחר שלום גאולה 04/08/19 16:15


אז אם אני מתאמן עכשיו פעם בשבועיים זה לא משנה אם אני עושה אימון של רק חזה ויד קדמית

או עושה הכל ?
כי בכל מקרה מאימון של פעם בשבועיים לא ישמר כלום?
חזק את כל השרירים משה שחר, מנהל הפורום 06/08/19 17:32
זה קשה לרשום את זה אבל, אם פעם בשבועיים, עבוד על כל השרירים בתרגילים שמפעלים המון שרירים.
  10   [11-20]...[401-405]