חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

לחיצת חזה באחיזה צרה אלון 23/09/17 10:23
שלום משה האם בלחיצת חזה באחיזה צרה התנועה שקורית במפרק הכתף היא קירוב אופקי או כפיפת כתף?
כפיפת כתף משה שחר, מנהל הפורום 24/09/17 09:36
קרוב אופקי מתרחש כשמבצעים לחיצה באחיזה רחבה.
קווים כלליים מנחים להמשך פעילות יעל 21/09/17 17:41
אני רוצה לעלות מעט במשקל , להעלות את מסת השריר , לעצב את הגוף ולחזק אותו מבנה הגוף שלי רזה . מתקדמת לעבר אמצע שנות ה-40 מאד רוצה לחזק רגליים ישבן ובטן .הישבן מעט נפול הבטן פחות שטוחה מפעם. במה יותר להתמקד באימון בחדר כושר כדי להגיע לשיפור? לגבי אוכל מוצרי חלב אני לא יכולה לאכול אז באיזה אוכל עדיף לשים את הדגש , יש לי ניסיון בחדר כושר אבל מאז שעברתי את גיל 40 יותר קשה להגיע לשיפור . תודה.
תשובה משה שחר, מנהל הפורום 22/09/17 13:33
רצונותייך ימולאו ובתנאי ש :

1. תעמדי באמונים תחת פיקוח של מדריך שיבנה תוכנית, יבקר אותה ויסיק מסקנות.

לא אוכל לשלוח אלייך תוכנית שתצליח ותקלע במטרה, צריך להכיר אותך ולראות את יכולותייך.

2. את צריכה יעוץ תזונתי.
את שניהם את יכולה לקבל ברפואת ספורט אצלנו או בכל מקום שתבחרי.
בעניין הגיל, אל תדאגי, ניתן לשפר את כל המרכיבים גם בגילך.
מתלבט עם לקנות מזרון כושר או נעליי ספורט יריב סעדון 19/09/17 12:46
משה, האם נעלי ספורט עדיפות על מזרן כושר בעובי ס"מ וחצי כזה שנמכר בחנויות ספורט כמו מזרון לולאות מבחינת ספיגת זעזועים לרגליים
אני חושב עם להשקיע בנעליים ולא במזרון לשם פעילות אירובית בבית כמו ניתורים וקפיצות
תודה וחג שמח לך ולכל בני משפחתך

אין לי נתונים על הלחץ משה שחר, מנהל הפורום 21/09/17 09:32
אבל אני חושב שעדיף לנתר על נעלי ספורט. זה לא נוח לנתר על מזרן רך.
שרירים מייצבים במשיכה לפנים בישיבה אלון 18/09/17 19:01
שלום משה האם בתרגיל המשיכה לפנים על הגב שרירי הבטן מתכווצים בצורה איזומטרית או אקסצנטרית? והאם משקלים כבדים בתרגיל הזה יכולים להשפיע על התפתחות שרירית בשרירי הבטן? תודה
בישיבה , משיכת פולי עליון ? משה שחר, מנהל הפורום 19/09/17 08:18
אם התכוונת לתרגיל הזה, הבטן עובדת בכיווץ איזומטרי לא משמעותי ויחסית, זה לא ישפיע על התתפתחות שלהם.
שאלה למשה שחר רמי כהן 09/09/17 00:08
היי משה יש לי שאלה

אני מתאמן בתוכנית ab

עכשיו לא התאמנתי שבועיים בכלל
חוזר להתאמן יום א
מרגיש שעדיף לי לבצע אימון fbw
אבל יוצא לא להתאמן לפעמים יום אחרי יום רצוף

נניח אם אני בא ומתאמן fbw בראשון יכול לפצל בשני ולחזור ל ab ?
או שעדיף לי לחזור כבר ישירות ל ab וזהו?
עדיף לחזור לאימון כולל משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:11
ולא לפצל רק בגלל כאבי השרירים שעלולים להופיע, אני לא רואה סיבה לכך.
משה , האם יש עומס על הגב במקבילים ? יריב סעדון 05/09/17 18:37
האם יש עומס מסוים (מבחינת פיזיולוגיה של המאמץ) על הגב האמצעי או זוקפי הגב בביצוע תנועת המקבילים או מתח ? האם יש סיכון לפציעה בגב האמצעי בפרט מקבילים עם טבעות אולימפיות
חשוב לי לדעת משום שיש לי רגישות בגב ( היו לי בעבר כאבי גב תחתון ואמצעי )
תודה
מקבילים משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:09
אין עומס ואין כל תנועה לא רצוייה של הגב כך שהכל בסדר.
עבודה עם טבעות לא יוצרת סיכון מיותר לגב.
תרגילים מומלצים לגב לרצים למרחקים ארוכים חיים 05/09/17 15:21
שלום משה,
מהם התרגילים המומלצים לחיזוק והארכת שרירי הגב בקרב רצים למרחקים ארוכים?
תרגילים לזוקפי הגו משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:07
https://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=131&ArticleID=5069


צרפתי קישור .
בתרגיל הטוב, יהייה תרגיל בו לא יעשה שימוש בעמוד השדרה והכוח שיעבוד דרכו יהייה נמוך.
הקישור למעלה יבהיר את הנושא..
חזרות חלקיות בסקוואט אלון 02/09/17 02:35
משה שלום האם לדעתך זה יהיה בסדר ולא מזיק למפרק של הברך לבצע שיטה של חזרות חלקיות בתרגיל הסקוואט?
לא מזיק משה שחר, מנהל הפורם 04/09/17 22:32
זה פשוט קשה ולא נוח, אי אפשר להגיד שזה מזיק
אופני ספינינג ביתים לא ארמסטרונג 30/08/17 04:15
שלום,
מה המשקל המינימלי של גלגל התנופה ברכישת אופני ספינינג ביתים שכדאי שיהיה עבור אשה במשקל 50 קילו- רוכבת ובכושר מצוין? בעלי חנויות שונות מציעים לי לעיתים 14 קילו וטוענים שכל משקל מעבר לכך סתם מיותר ולא שמיש. אשמח להכוונה ולערכית סדר בנושא,
תודה
לא יודע משה שחר, מנהל הפורום 01/09/17 11:08
לא התנסיתי בזה מתוך חוסר עניין... מזמין את מי שהתנסה ויודע, לענות.
היפרדות בטנית שיר 15/08/17 00:51
היי משה , כחצי שנה לאחר לידה , מרגישה שקיימת היפרדות של שרירי הבטן ומרווח של לפחות 2 ס''''מ בעיקר בזמן כפיפת הגו למשל בתרגיל כפיפת גו .
האם ישנם תרגילים שעשויים להחמיר את הבעיה אותם פחות מומלץ לעשות ? תרגילים שמומלץ לעשות ?
האם זה מסוכן ?
התייעצת עם הרופא ? משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:44
לנשים רבות יש היפרדות וזה לא מגביל את פעולתן הספורטיבית. דרגת ההיפרדות קובעת והרופא המטפל צריך לקבוע אם לטפל בזה ( חיבור מחדש ) או שזה זניח.

תרגילים רבים יוצרים לחץ תוך בטני וזו הבעיה העיקרית. הלחץ שנוצר עלול להגדיל את הפתח לכן דרושה בדיקה רפואית.
סקווט, כפיפת מרפקים , לחיצת חזה ואפילו פשיטת מרפקים ותרגילי בטן שונים, כל אלה יוצרים לחץ תוך בטני גדול ולכן, פני אל הרופא
תגובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, המרכז לרפואת ספורט מכון וינגייט 22/08/17 14:34
היי שיר

ישנן מספר פיזיותרפיסטיות המתמחות ברצפת אגן וטיפול לנשים לאחר הריון. יוכלו לכוון אותך לתרגול המתאים אשר אצל רופאים לא קיים הידע
תוכנית אימונים ותזונה אורן 14/08/17 23:14
שלום, במשך החודשיים האחרונים חזרתי להתאמן, אימוני כוח וכושר, אחרי כמעט 7 חודשים שלא התאמנתי. אני לא יודע אילו תרגילים לבצע בדיוק כדי לעבות את השרירים הרצויים, (לא בהכרח המסויימים כי אני יודע שעבודה נכונה נעוצה העבודה על כל החגורה/איזור) וכיצד לעבוד על הבטן למראה חטוב. אשמח לעצות כיצד לבנות תוכנית, מה במיוחד לאכול אחרי או לפני אימון, אילו תרגילים לבצע, באיזו תדירות להתאמן וכל הגורמים האחרים שיעזרו לי להגיע לתוצאות הרצויות.

בתודה,
אורן
אתה זקוק למדריך משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:39
אי אפשר לבנות תוכנית רצינית דרך הפורום.
התייעץ עם מדריך או מדריכה והם יבנו תוכנית מתאימה לצרכיך ויותר חשוב, ישנו את התוכנית בהתאם למשוב שיקבלו ממך.
תשובה אורן 17/08/17 23:51
האם המדריך שנמצא בחדר בכושר יעשה זאת עבורי?
הראש הקצר והארוך של הבייספס אלון 07/08/17 17:15
משה שלום בתרגיל בדקה 2:04 על איזה ראש של הבייספס יהיה רוב העומס על הקצר או הארוך?

https://www.youtube.com/watch?v=GPJSJvfBw2Q

העומס על שני הראשים של בייספס זהה משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:21
אי אפשר לפתח את אחד הראשים של בייספס או לבודד אותו.
בסך הכל זו מכונה המיועדת לבייספס ללא אפשרות לגירוי של ראש כזה או אחר.
משקולת ריצה לקרסוליים /רגליים מה דעתך? יריב סעדון 06/08/17 12:40
משה שלום רב
אני מעוניין לבצע תרגילים אירוביים כמו על דילגית
קפיצות במקום , סמוך קום וגם לשם תוספת משקל לידיים יחד עם משקולות ידיים
מה דעתך על אביזר זה האם הוא בטוח לרגליים כאשר קופצים איתו וכו
תודה יריב
אביזר עזר נחמד משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:18
שיוסיף לדרגת הקושי של האימון, הוא בטוח וטוב למי שלא מתאמן בחדר הכושר אלא בבית.
למתוח את רקמת החיבור אלון 05/08/17 22:04
משה שלום האם לדעתך שיטות אימון שמבוססות על פאמפ שזה אומר הרבה סטים עם מנוחות קצרות מאוד בין לבין של 15-30 שניות יכול למתוח את רקמת החיבור של השריר ולתת גירוי יותר טוב להיפרטרופיה בגלל הזרימת דם החזקה לשריר? תודה רבה
אין קשר בין הדברים משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:17
אין קשר בין סטים רבים לבין לבין מתיחה של רקמות החיבור .
יש קשר לסבולת שרירית ולה יש קשר להיפרטרופיה.
אימון קשה נגד תזונה נכונה אלון 29/07/17 08:07
משה שלום כמה לדעתך אימון קשה ואינטנסיבי באחוזים חשוב לצורך פיתוח מסת שריר? וכמה אחוזים מתוך התהליך תהיה התזונה? הרבה אנשים אומרים שאימון קשה לא יכול לנצח תזונה גרועה והאימון הוא בסך הכל 10 אחוז מהתהליך אבל האימון הוא לא למעשה החלק החשוב ביותר כי הוא זה שנותן איתות לגוף לבנות עוד מסת שריר? אני שואל את זה כי הרבה מאוד אנשים שאני מכיר וגם אני בעבר מתאמנים קשה אימון קצר ויעיל של מקסימום שעה וחצי בין 3 ל-4 פעמים בשבוע מקפידים על עומס מכני וסטרס מטבולי ונזק שרירי ולא מצליחים להתקדם והם אוכלים מתי שהם יכולים לא עוקבים אחריי הכמות או הקלוריות אז רציתי לדעת כמה אחוזים אתה חושב האימון בחדר כושר תופס? בבקשה לא לשלוח אותי לפורום תזונה עיקר השאלה קשורה לאימון בחדר כושר וגם שמה עינב כל הזמן מדלגת עליי תודה
מצרף קובץ שפורסם באתר משה שחר, מנהל הפורום 29/07/17 21:39
תקציר של כנס שערכנו.
אני לא חושב שאפשר לענות על שאלתך ולחלק לאחוזים.
מסה שרירית תלויה ברמת הורמוני המין ( ולצערנו , בחלק גדול מהמקרים גם בשימוש בחומרים אסורים ), בגיל, בתזונה ובעוצמת האימון.
זה לא שחור ולבן ואתה מבולבל כיוון שאתה רואה אנשים מפותחים על ידך שמספרים סיפור כזה או אחר. קח בחשבון שחלק משתמש בסטרואידים ומנסיוני רבים המשתמשים.
קובץ מצורף
  10   [11-20]...[391-393]
מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן


גישות בטיפוח מומחיות בספורט

תזונה תומכת למערכת החיסון



תרומת הביומכניקה לאימון



מערכת היחסים בין מאמן לספורטאי



פגיעות ברך ומשמעותן לעתידו של הספורטאי



פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית



תסמונת הרצועה האיליו-טיביאלית ITBS