חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

שאלה לגבי פציעה דוד דוד 19/02/20 01:11
יש לי פציעה בשריר החזה
כשאני מתאמן חזה כואב לי
אז אני מתאמן על כל שרירי הגוף ובנתיים לא עובד חזה עד שהפציעה תעבור
השאלה אם אני לא מפתח חוסר פרופרציה ?
או לעבוד בנתיים על מה שאפשר וברגע שיחזור להתאמן מסודר זה יתאזן בחזרה ?
אל תדאג משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:26
עבוד על כל הגוף חוץ מהחזה, לא תפתח חוסר פרופורציה שהרי מדובר בשבועות או בחודשים ספורים.
כאב ברך בסקווט אלי 18/02/20 23:48
שלום משה,

אני בן 32. כבר 15 שנה אני מתאמן ומבצע דיפ סקווט עם מוט.
אני יורד עד 15 מעלות לפני הסוף.

בשבועות האחרונים, מעט לפני סוף השלב האקצנטרי, יש נקודה שבה לוחץ לי בשתי הברכיים (מעט דוקר) בחלק הקדמי מתחת לפיקה. לא משהו שמגביל באופן ממשי את יכולתי להרים משקל כבד, אבל בכל זאת - מטריד.
אגב, אין קשר למשקל המורם. זה כואב גם עם מעט משקל.

מה אתה מציע?

תודה
זו שאלה לפורום פציעות ספורט משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:23
ובאופן עקרוני, פשוט אל תגיע לזווית בה זה כואב, לא משנה מה הסיבה.
הסיכון ברוטציה בעמוד השרדה מרדכי 13/02/20 21:58
שלום משה,

אני הרבה שנים מאמן, ולאחרונה קראתי מספר מחלוקות בעניין הבא (המתייחס לכל האוכלוסיות, לאו דווקא לספורטאים). אשמח לשמוע דעתך:

האם אתה בעד תרגילי התנגדות הכוללים רוטציה בעמוד השדרה, כדוגמת חוטב עצים בפולי אמצעי בעמידה?
ומה עם כפיפה המשולבת ברוטציה, כדוגמת חוטב עצים בעמידה בפולי עליון או כפיפת גו אלכסונית בשכיבה?

ידע שהעומסים עמם עמוד השדרה (והגוף בכלל) הכי פחות ערוך להתמודד הם פיתול, גזירה וכפיפה. אם, כך, מדוע להסתכן ולתת אותם כתרגיל?

תודה,

מרדכי
אז אגיד לך את דעתי משה שחר, מנהל הפורום 17/02/20 07:03
העניין תלוי לא רק בתנועתיות:
הוא תלוי בגנטיקה, במינון כלומר כמות החזרות, תלוי במהירות התנועה ועוד.
עקרונית, אין צורך בתנועתיות עמוד שדרה וזה גורם סיכון לליקויים של עמוד השדרה.

שני המשפטים האחרונים שרשמת לא נכונים, זה לא ידוע, עמוד השדרה יכול להתמודד עם זה אבל זה תלוי מה שכתבתי ומיותר.
עומסי דחיסה ומתיחה מרדכי 18/02/20 16:03
התכוונתי לכך שעמוד השדרה מתמודד מצוין עם עומסי דחיסה ומתיחה, ופחות עם עומסי גזירה, פיתול וכפיפה.

למשל: מוט של 200 ק"ג שמונח על הטרפזים בעמידה לפני ביצוע סקווט לא מסוכן בכלל לבריאות עמוד השדרה, כמו גם תליית מתח עם משקל שמחובר לגוף. לעומת זאת, ביצוע כפיפת גו אלכסונית או פשיטת גו עם אחוז נמוך מאוד של משקל ביחס לשתי הדוגמאות הקודמות עלול לגרום בקלות רבה יותר לנזק חולייתי או דיסקלי.

האם אני טועה?

תודה
העומסים המדוברים הם כל העומסים משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:32
כולל גזירה שלא כתבת ועומסים משותפים כמו לחץ וגזירה.
כל העומסים , בשילוב מהירות, מינון , זמן העומס וגנטיקה, הם עלולים לפגוע.
אי אפשר לזהות כמו הסקווט ולהגיד שהוא טוב או לא טוב.
צריך לחפש את הזווית הנכונה לביצוע ואת המינון בו העומס עובר... לכן זה מורכב.
כמה זמן לאכול לפני אימון? מוטי 13/02/20 15:41
שלום, אני רוצה שיהיה לגוף שלי הרבה אנרגיה לאימון בחדר כושר אבל מצד שאני אני לא רוצה להכביד על הבטן שתפריע לאימון. אז כמה זמן לפני האימון כדאי לאכול? מה כדאי לאכול והאם לאכול ארוחה משביעה מאוד או ארוחה קלילה?
תודה מראש.
זו שאלה לפורום תזונה אבל אגיד לך את דעתי משה שחר מנהל הפורום 13/02/20 18:45
תאכל, תבצע פעילות ואז פשוט תסיק מסקנה.
אל תצפה לדיוק מרבי בהמלצות שתקבל, לפעמים צריך פשוט לנסות ולהבין.
אם אתה רץ או מבצע אימון כוח, ההבדל עצום.
נסה לאכול צהריים ולרוץ ונסה להבדיל לבצע אימון כוח... הרבה יותר נוח להצע אימון כוח.
בקיצור, אתה מוזמן לנסות.
מטרת תנועה בתרגיל כפיפת מרפק עם מוט רונית 12/02/20 14:08
שלום, נשאלתי באחד התרגילים מה מטרת התנועה בתרגיל בו אני מבצעת כפיפת מרפק לכיוון השכמה.
מה מטרת התנועה? האם הכוונה למה משיגים מהתנועה או מה צריך לעשות כדי להפעיל תנועה נכונה?
תבדקי שוב מה נשאלת משה שחר, מנהל הפורום 13/02/20 00:23
אני מניח שנשאלת על " מטרת התרגיל" כלומר, מי השריר העיקרי אותו את מבקשת לחזק, בייספס, ברכיאליס,וכולי...



בקע שמחמיר אחרי אימון? יוסי 28/01/20 10:32
שלום, יש לי בקע קטן (קילה) ואחרי שאני מבצע תרגילי אימון כמו סקוואט או לחיצת רגליים במכונה אני מרגיש שהבקע גדל.
האם כדאי לי להמנע מתרגילים אלו?
איזה תרגילים אחרים כדאי לי לבצע כתחליף?
תודה.
אימון עם בקע משה שחר מנהל הפורום 28/01/20 23:35
אם אתה מרגיש שהבקע גדל בסקווט, אז הוא ממש לא קל.
לא ממליץ לבצע תרגילים הכוללים לחץ תוך בטני כמו סקווט או דד ליפט או כל תרגיל בו הלחץ גדל: הרבה תרגילים אחרים.
לפי תיאורך, אתה זקוק לכירורג, לא הייתי מחפש תרגילים מותרים או אסורים.
האם להגיע לכשל שריר? דוד 26/01/20 19:37
שלום, אני מתאמן אימוני כוח בחדר הכושר מזה שלושה חודשים.
האם עליי להגיע לכשל שריר בכל סט ובכל ותרגיל על מנת להשיג היפרטרופיה?
או שכשל שריר מיועד למתאמנים יותר ותיקים ומתקדמים? אני לא יודע כמה חזק עליי להתאמן בחד הכושר?
תודה מראש על תשובה.
אתה עדיין מתחיל משה שחר מנהל הפורום 27/01/20 19:52
שלושה חודשים הם זמן קצר... בסך הכל התאמנת 12-15 אימונים ואני לא חושב שכדאי להגיע לכשל בשלב הזה, לפחות לא הכשל 4ליו מגיעים המתאמנים המנוסים יותר.
צעיר לנצח דני 14/01/20 10:46
אתה לא פוחד מהזיקנה משה?
צעיר לנצח דני 14/01/20 09:18
אוקיי תודה משה
צעיר לנצח דני 10/01/20 11:22
אני לא רוצה להזדקן ושלא יהיו שום בעיות בריאותיות ושלא יהיו שום מחלות
צעיר לנצח דני 10/01/20 11:20
היי משה אני רוצה להיות צעיר לנצח מה עליי לעשות?
דני משה שחר, מנהל הפורום 12/01/20 20:54
חפש 4ת החיה המכונה החולד הערום.
החיה הזו חיה חיים ארוכים וכמעט שלא תועדו אצלה מקרי סרטן.
היא נחשבת לחייה שחייה הרבה שנחם , צעירה ושמחה.
נסה לחקור את משמעות ה dna שלה, אולי תגיע למסקנה.
מה ההיגיון בשיטת אימון ab? דוד 05/01/20 20:50
בשיטת אימון פול באדי אפשר להתאמן שלוש פעמים בשבוע וכל השרירים יקבלו אימון שלוש פעמים בשבוע. אבל בשיטת אימון ab משקיעים אפילו ארבע ימי אימון בשבוע אבל כל שריר יקבל אימון רק פעמיים בשבוע וזה פחות אפקטיבי להיפרטרופיה? אז למה עושים את זה?
יש אפילו שיטת אימון abc. אני לא מבין את ההיגיון של להשקיע יותר אימונים בשבוע אבל כל שריר יקבל פחות אימונים?
תודה מראש על תשובה.
כשמחלקים את הגוף לחלקים משה שחר, מנהל הפורום 08/01/20 07:07
כשנעשית חלוקה, המטרה היא להשקיע יותר בכל קבוצה: עומס גדול יותר שיכול לכלול סטים נוספים או שיטות אימון קשות, לא תוכל לעשות זאת ללא חלוקה.
חוץ מזה, אני ממליץ גם לחלק את הגוף לקבוצות שונות או קבוצות נוספות.
את הרגליים ניתן לחלק לחמש קבוצות, את הכתפיים לשלוש, את החזה לשתי קבוצות וכך תוכל להשקיע מאמץ גדול יותר בכל חלק.
אם אדם מחלק את הגוף ללא השקעה גדולה יותר, אין לזה משמעות גדולה.
האם פלג גוף עליון מפותח חיוני לריצות? דוד 29/12/19 19:29
לאצן האולימפי יוסיין בולט ולשאר יריביו יש פלג גוף עליון די שרירי ומפותח, כולל שרירי ידיים וחזה. מסקרן אותי האם ולמה פלג גוף עליון שרירי הוא דבר חיוני עבור ריצות? מדוע אצני ריצות קצרות משקיעים זמן לפתח גם פלג גוף עליון ולא רק את שרירי הרגליים?
לפלג הגוף העליון יש תפקידים גם בשעת פעילות הרגליים משה שחר, מנהל הפורום 01/01/20 00:32
אחד התפקידים הוא לאזן את הגו בשעת הליכה וריצה.
כדי להבין זאת, נסה לרוץ עם ידיים קשורות ותראה איך הגו נוטה לבצע תנועה סיבובית ימינה ודמאלה שאינה מקדמת את הגוף קדימה.
דבר שני, הידיים ממש מוסיפות תנופה לגוף, מאיצות את החלק העליון קדימה ופעולתן דומה במקרה זה לפעולת הרגליים הדוחפות קדימה.
אכן צדקת, ספרינטרים מחזקים את הידיים ודואגים לפיתוחם ואם תבחן את הדברים לעומק, תראה שכלל השרירים פעילים בשעת ריצה, מאות שרירי הידיים, הרגליים והגו.
חשוב מה תפקיג שרירי הגו: בטן וזוקפי הגו בשעת ריצה.
תודה על התשובה המפורטת דוד 01/01/20 15:32
תסמונת מדור קדמי מנחם 26/12/19 13:07
שלום משה,

אני בן 31, בריא, מדריך חדר כושר, רץ פעמיים בשבוע 3 ק"מ + 3 אימוני כוח שבועיים. כל זה כשיגרה כבר שנים רבות.

לאחרונה חזרה אצלי התופעה של תסמונת המדור הקדמי: לחץ נקודתי ונפיחות באזור הקדמי לטרלי של השוקה. הדבר מפריע להליכה, וכמובן לריצה.
לא עשיתי מאמץ מיוחד ולא העליתי עצימויות בכלום.
סבלתי מזה במשך כמה שנים בילדות ובצבא, ואז זה נעלם.
עיסויים מעולם לא עזרו לי בזה.

האם יש תרגיל מסוים שיכול לסייע? כפיפה גבית, למשל?

האם יש משהו נוסף שכדאי לעשות?

תודה

אין לי בשורות למעט משה שחר מנהל הפורום 01/01/20 00:26
למעט ניסיון להעזר בטיפול פיזיוטרפי.
חיזוק שרירים רק יגדיל את מסת השריר ויגדיל את הלחץ בלשכה... גם אני סבלתי מזה ושום טיפול לא עזר, רק כשהפסקתי לרוץ, המסה ירדה והבעיה נפתרה.
דבר נוסף משה שחר, מנהל הפורום 01/01/20 21:10
נסה להחליף נעליים, נעל היא ״פרוטזה״ המתווספת אל הגוף ולעיתים מפריעה ולא נוחה, נסה לשנות את הפרוטזה ונסה לרוץ גם על החלק הקדמי של כף הרגל ולא על העקבים.
לרגלי איקס יוליה 19/12/19 12:23
יש לי מתאמנת שיש לה רגלי איקס + גישות יתר בברכיים.
בכל תרגיל של רגליים יש לה קריסת ברך פנימה וסיבוב של כף רגל הצידה...
אני אשמח להמלצה על תרגילים שיכולים לשפר את המבנה של הברכיים ותרגילים שכדי להימנע מהם.
תודה
התרגילים לא ישנו את מבנה העצמות משה שחר מנהל הפורום 19/12/19 22:32
אין תרגילים, ממש אין.
חזקי את השרירים באופן עקרוני בתרגילים כמו סקווט ונסי לתקשר איתה במקביל : אם משהו לא נוח או כואב, החליפי תרגיל.
חזקי את כל קבוצות השרירים ברגליים , אין קבוצה שצריך להדגיש.
מבנה של עצמות יוליה 25/12/19 18:08
תודה רבה
10   [11-20]...[391-400]
כנס WInTech לחדשנות טכנולוגית בתחום הספורט יתקיים ב-24.2.20 במכון וינגייט. יש לכם רעיון חדשני שישנה את עולם הספורט? הירשמו עכשיו!

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט