חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

חיסון שחר 18/01/21 08:30
אוקיי תודה משה
חיסון שחר 15/01/21 10:53
אז מה אתה אומר משה לגבי מה שהוא רשם שלא להתחסן ?אתה כבר התחסנת?
אני התחסנתי משה שחר, ממהל הפורום 15/01/21 15:38
ואני מרגיש כמו שטראמפ אמר " כמו סופרמן".
לי אישית אין ספק שהכל בסדר, מחכה לפעם השניה בכליון עיניים.
אגב, כל דבר חדש בהיסטורית האדם, כל דבר חדש הפחיד.
זה מזכיר לי את התפתחות המעליות, בהתחלה חששו להיכנס לקןפסה הסגורה ולכן היה נער מעליות שעזר להם ללחוץ על הכפתור...
סדר בבלגן בבקשה איתן 08/01/21 13:51
בלגן, הכוונה שכמעט בכל אתר יש מידע אחר. אני מתאמן מספר שנים, וברצוני לדעת אחת ולתמיד, כמה תרגילים יש לעשות לכל קבוצת שרירים, וכמה סטים לכל תרגיל. כיום אני מתאמן על 2 קבוצות שריר בכל יום, ולכל קבוצה אני מפעיל 2 תרגילים שונים עם 10 סטים לכל תרגיל. יוצא 40 סטים באימון ולוקח בדיוק שעה. האם אני פועל נכון?
לא אוכל לדעת במדוייק משה שחר, מנהל הפורום 10/01/21 14:41
נשמע שאתה בכיוון הנכון אבל,הרי אני לא מכיר את יכולותיך ואת עוצמת האימון הכללית.
כל ניסיון לדלות מידע מאחד האתרים או לקבל עיצה שאינה על סמך הכרות אישית, לא תהייה נכונה.
אתה צריך לסמוך על מאמן מנוסה ולהתייעץ איתו.
חיסון שחר 01/01/21 09:29
היי משה מה שלומך? רציתי לשאול אותך מה אתה דעתך על החיסון של הקורונה? כדאי לא כדאי? מה אתה אומר משה?אתה תתחסן?
חיסון משה שחר, מנהל הפורום 03/01/21 12:02
קטונתי מלהביע דעה.
אני בכל מקרה אתחסן, הטכנולוגיה באמצעותה פותח החיסון מוכרת וטובה, כדאימלכולם להתחסן.
החיסון מהווה סכנה יוסף מאיר 04/01/21 17:35
אני יודע שזו לא הבמה הנכונה.
אבל חיי אדם קודמים לכל.
ניתן להתרשם מהסכנות בחיסון מהקישור הנ"ל:
עורכת הדין רינה פרייס בקריאה דחופה להקפאה מיידית של חיסוני הקורונה
https://drive.google.com/file/d/1vrxrsegkkxc93vsq6nkbk4apop-3-_ci/view?usp=sharing

(אם הקישור לא עובד,מצורף קובץ)
מדובר על פנייה רשמית של משרד עו"ד לממשלה להקפאת החיסונים,לפני עתירה לעליון.
בסוף הפנייה מצורפות חוות הדעת של כימאי וחוקרים רפואיים בנוגע לסכנות.
אנא מכם,אל תתחסנו !!!
ואם חלילה כן:חכו חצי שנה,הנגיף אמור להעלם כשם שנעלמו המארס, הסארס, שפעת החזירים ועוד מחלות שנפוצו ונסוגו עד שנהיה מיותר להתחסן כנגדם...
בגדי ריצה חיים 21/12/20 07:46
בוקר טוב. איזה ביגוד כדאי ללבוש בריצת בוקר בחוץ בחורף
כל בגד נוח ששומר על חום משה שחר, מנהל הפורום 21/12/20 21:27
אני מעדיף שימוש בחולצה מנדפת זיעה השומרת על חום הגוף, לא טרינינג סגור המונע נידוף.
בגדי ריצה חיים 22/12/20 07:33
מה זה "חולצה השומרת על חום הגוף" ? זה בגד מסוים או כל גופית טריקו ?
אם אתה ספורטאי שרץ עממית משה שחר, מנהל הפורום 22/12/20 16:06
ולא תחרותית, אז כל חולצה כמו טריקו או משהו אחר מנדף שזיעה.
בספורט התחרותי פיזור החום ונידוף הזיעה הם קריטיים יותר...
בגדי ריצה חיים 22/12/20 20:57
ואין חשש שאני יתקרר כאשר אני רץ רק עם טריקו ורטוב מזיעה ב10 מעלות צלסיוס ?
בגדי ריצה משה שחר, מנהל הפורום 24/12/20 07:10
אם אתה רץ בקור שכזה, אז בוודאי שחייבים ביגוד נוסף.
נסה לבדוק חולצה טרמית ועליונית טרמית, זה ביגוד המיועד לתנאי קור
מקלחת פושרת דרור 11/12/20 11:44
היי משה האם גם מקלחת פושרת בבוקר זה מעורר את המוח? אשמח לתשובה ממך
גם זה בסדר משה שחר מנהל הפורום 14/12/20 06:06
המיים הקרים גורמים להפעלת חיישני טמפרטורה בתדירות גבוהה, לכן המלצתי בעבר על מים קרים.
אימון אגרוף על קיר רותם 28/11/20 17:17
שלום,
רציתי לשאול האם נכון לבצע אימון אגרוף על קיר (ללא שק), בהנחה שהכפפות עבות.
אם לא, היכן אפשר לקנות שק ללא תליה וגם שלא יהיה יקר? (אני סטודנטית שעוברת בין ארץ לארץ כל כמה חודשים)
תודה
. משה שחר מנהל הפורום 30/11/20 20:30
אם זה מקובל אז נראה בסדר משה שחר מנהל הפורום 30/11/20 20:32
ואכן כך נוהגים ?
בעניין שק האגרוף, בכל חנות ספורט תמצאי את זה.
אימון אגרוף על קיר רותם 30/11/20 21:00
לא יודעת מה מקובל, לא מכירה אף אחד שמתאמן באגרוף וגם ככה אף אחד לא מסתכל... אני רק לא רוצה שהגרם לי נזק
כמובן שיש בכל חנות אבל ממה שראיתי, שקים שלא צריך לתלות עולים יחסית הרבה. בהנחה שאני עוברת שוב בתחילת הקיץ, לא בא לי להשקיע יותר מדי.
אני רוצה את זה פשוט כדי לשחרר אנרגיות באמצע היום, חוץ מהריצות (פעמיים ביום) וגם להפעיל עוד שרירים
אני בעד משקולות משה שחר מנהל הפורום 01/12/20 08:36
ככה, פשוט.
עם זוג משקולות של 10-15 קג תוכלי לבצע המון תרגילים בעצימות גבוהה.
תודה! רותם 01/12/20 15:31
תודה רבה
בדיקה רפי 01/12/20 09:30
פשיטת גו בספסל רומי מאיה 25/11/20 07:34
שלום,
בתרגיל פשיטת גו עם ספסל רומי מה ההבדל אם מחזיקים משקולות יד בידיים ישרות או קרוב לחזה?
איפה המשקל גבוה יותר על שרירי הגו?
הבדל מכני קטן משה שחר, מנהל הפורום 26/11/20 23:21
אם המשקולת קרובה אל החזה, העומס גדול יותר.
בדרך כלל, כשהידיים ישרות, אז משקולןת היד קרוהות יותר אל מפרק הירך וכך קטן העומס.
זמן רמי 24/11/20 09:39
היי משה מה עושים שהזמן עובר כ"כ מהר בחיים ובני אדם מזדקנים ויש בעיות בריאותיות ? סתם לשמוע את דעתך
אתה מחמיא לי בשאלה אבל משה שחר מנהל הפורום 24/11/20 20:32
לא פתרתי את חידת הזיקנה.
שלושה דברים ידועים היום :
1. אנחנו חיות מזדקנות והזקנה מלווה בנזקים תאיים.
האם זה פגם בדי אן אי ? יתכן ושכן !

יש המנסים למצוא כיצד כל תא יזדקן לאת יותר, זה תחום עתידי מרתק.
2. יש חיות שמתות צעירות כמו מכרסם בשם ״החולד העירום״.
למה אם כך, הזקנה נדרשת ? לא ברור.

3. פעילות גופנית לאורך חיים שלמים, משמרת את הגוף ומעניקה לך חיוניות והגנה חלקית מפני מחלות אז...כדאי להתאמן ולא רק כדי להציג את ריבועי הבטן.

מקלחת קרה אריאל 24/11/20 09:34
היי משה האם מקלחת קרה זה מעורר את המוח? האם זה פתרון טוב למנוע עייפות?
למנוע עייפות ? משה שחר מנהל הפורום 24/11/20 20:28
לישון זה הכי טוב. השינה היא מצב פיזיולוגי בו כלל המערכות מחלימות לאחר האימון.
מקלחת קרה מעוררת ובתנאי שישנת...
שאלה למשה שחר דני פדידה 23/11/20 04:58
היי משה יש לי שאלה
היה לי פציעה בגב תקופה ולא אימנתי אותו
המשכץי לאמן אץ שאר השרירים
חזרתי תקופה להתאמן רגיל והוא חזר לגודל שהיה ולאותו משקלים שהיה מרים
השאלה כזו גם אם אני מזניח שריר תקופה מסויימת ולא עובד עליו הוא מגיע לאותה נקודה בכל זאת כמו שאר השרירים ?
אכן השריר יחזור משה שחר מנהל הפורום 23/11/20 08:14
השריר יחזור ויתפתח, אל תדאג.
יש לציין כי אם האיזור ישאר פגוע או בתהליך החלמה, זמן החזרה למסה הרגילה יתארך, זה מנגנון הגנה של הגוף.
הזווית הבטוחה ביותר בסקווט מאיר 06/11/20 10:28
היי משה,

לאדם בריא מן השורה, מהי הזווית הבטוחה ביותר בכפות הרגליים ומהו גודל הפישוק האופטימלי לבריאות הברך ולמניעת פציעות באופן כללי בסקווט?

אני מכיר שפישוק מעט מעבר לרוחב האגן ובהונות ב-30 מעלות החוצה זה מנח מעולה (כמובן שהברכיים נעות לאורך קו האצבעות, בלי קריסה קדימה או פנימה).

אשמח לתשובתך המפורטת בעניין.

תודה,

מאיר
בעניין בסיס התמיכה בסקווט משה שחר, מנהל הפורום 07/11/20 21:04
הבסיס אמור לספק תמיכה מספקת כלומר, להיות מספיק גדול ליצירת יציבות.
בסיס קטן, ברוחב הכתפיים, אינו מספק ולכן הוא צריך להיות גדול, כזה שמאפשר שיווי משקל.
לא הייתי מחבר את זה לבריאות הברך ומניעת פציעות.

מה שקשור למניעת פציעות הוא מידת הירידה מטה: בזווית של דיפ סקווט נוצר העומס הכי גדול על הברך והגב ולכן, למרבית האוכלוסיה לא כדאי להגיע לזווית זו.
שינוי תכנית אימונים איתן 17/10/20 15:12
האם יש אמת בדבר כי יש לשנות את תכנית האימונים ולהחליף תרגילים? הרי בשורה תחתןנה שריר יד קדמית לדוגמא, עובד רק בצורה מסוימת, אז מה זה משנה הפוזה של התנועה?
החלפת תרגילים היא רק אחת מהאפשרויות משה שחר מנהל הפורום 19/10/20 07:16
נכון, לידי הקדמית אין אופציות אטרקטיביות אבל כדאי שהשריר יעבוד בתרגילים שונים כדי לעבוד בזוויות שונות.
אני תמיד אומר לתלמידי שהתרגיל פחות חשוב, מה שחשוב זה להשתמש במשקל הולך וגדל ולהשתמש בשיטות אימון, אלו הדרכים הטובות ביותר לגירוי השריר.
משקלות יד חופשיות איתן 14/10/20 04:00
מה ההבדל באימון שריר זרוע קדמי עם לסובב את כף היד בכיווץ או לא לסובב ?
חוץ מנוחות מסויימת, אין הבדל משה שחר מנהל הפורום 15/10/20 00:19
זה סתם נחמד לבצע סיבוב וגם נוח מעט יותר אבל אין לזה משמעות.
סקווט איציק 08/10/20 11:09
משה שלום,
האם ביצוע סקווט בתוספת משקל כבד (שנישא על מוט המונח על השכמות) כחלק מאימון סדיר בחדר כושר הוא דבר מומלץ לאדם מן השורה המעוניין לחזק את גופו?

בוא נצא מנקודת הנחה שהסקווט מבוצע כהלכה, ללא קריסה קדימה או פנימה של הברכיים, אלא בהובלת האגן, והביצוע הוא כמעט עד לירידה מלאה מטה - עד זווית של 15-20 מעלות בברך בסיום השלב האקצנטרי, תוך ביצוע פישוק מעט מעבר לרוחב האגן.

אשמח להתייחסות שלך לגבי ההשפעה ארוכת הטווח על הברך - האם היא השפעה מיטיבה או מזיקה בטווח הארוך?
ואם כבר לבצע סקווט - מה טווח החזרות המומלץ?
עד כמה עמוק לרדת בהנחה שאין כאב בביצוע?
והאם זהו תרגיל מומלץ עבור אדם עם שחיקת סחוסי ברכיים?

הסוגייה מטרידה מתאמנים רבים, היות שזה אולי התרגיל הנפוץ והבסיסי מכולם. אשמח להעביר את תשובתך הלאה.

בברכה,
איציק
סקווט הוא תרגיל מצויין משה שחר, מנהל הפורום 09/10/20 08:57
אם לא נתייחס למשקל המורם, הרי הוא תרגיל המדמה את הפעולה שכולנו עושים יום יום, קימה מישיבה.

התרגיל טוב וצריל לדבר על המשקל:

אין ספק שמשקל גבוה וממושך עלול לגרום לשחיקת הסחוס בברך אבל צריך חיים שלמים כדי לדעת אם הייה שווה להשתמש במשקל הגבוה והאם היה שווה לבצע דיפ סקווט.

יש עניין אחד שהוא בבחינת נעלם : הגנטיקה של כל אחד מאיתנו, אנחנו יכולים למדוד את הלחץ בברך אבל אין לנו מושג האם הלחץ שנמדד הוא טוב או לא טוב.

לגבי הזווית, הלחץ הגדול ביותר נמדד בדיפ סקווט, אז למה להגיע לדיפ ? האם יש לך צורך בחיזוק הזווית הזו?  האם אתה מאמן מרימי משקולות וחושב שצריך דיפ סקווט ?

אם הלחץ הוא גדול ולחץ גדול עלול לגרום לבעיות, לדעתי אין צורך.
האם זה מתאים חאדם שברכו שחוקה ? אפשר ללא משקל עם עם משקל נמוך ובטווח חלקי.. ועדיין לא דיברתי על דיפ סקווט והבעיה בגב התחתון .

האם קבלת תשובה מספקת ?

10   [11-20]...[401-405]