חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

מייצבים דן 23/03/20 18:42
מייצבים לחיצת חזה כנגד משקולת יד
מייצבים דן 23/03/20 18:42
מייצבים לחיצת חזה כנגד משקולת יד
קורונה דרור 23/03/20 07:55
אוקיי תודה משה מקווה שיעבור מהר הנגיף הזה ושנחזור במהירות לשיגרה
קורונה דרור 21/03/20 10:18
היי משה מה אתה חושב על הנגיף קורונה? מעניין אותי לשמוע את דעתך זה נגיף מסוכן או לא כ"כ ?מה אתה חושב שיהיה?
אכן נגיף מסוכן משה שחר, מנהל הפורום 22/03/20 00:09
ןהתוצאות מראות זאת: מספר המתים מהוירוס גדול.
למזלנו אנו חיים בתקופה מודרנית בה הרפואה מתקדמת ויודעים מהו וירוס או חיידק וכיצד למנוע התפשטות של מגפה.
ההסטוריה העולמית מלאה בתיאורי מגפות קשות שגרמו למותם של מייונים.
מציע שתחפש בגוגל מידע על "המוות השחור" ותבין מה עלול להתרחש בקלות רבה, גם בתקופתנו אנו.
אני נוהג לסמוך על הרשויות ומבין מאוד את הצורך בהפרדה ומניעת מגע בין האנשים, הדברים נכתבו בדם.
תרגיל אחד בילבד איתן 16/03/20 21:36
האם יש תרגיל שעובד בו בזמן על כל הגוף?
דד ליפט משה שחר, מנהל הפורום 17/03/20 23:16
עובד על כל שרירי הגוף אבל כל קבוצה עובדת ברמה שונה.
לנו בחדר הכושר יש מנהג לקבוע לאיזה שריר מיועד כל תרגיל אבל, אם נבדוק בציציות, יש תרגילים בהם כל הגוף יפעל וברמות שונות.
בעניין הדדליפט מנחם 20/03/20 07:26
היי משה,

אני שנים מבצע דדליפט (ומדריך בעצמי), בממוצע בין 5-8 חזרות, ואין עוררין על כך שהוא אכן תרגיל חזק מאוד העובד על כל הגוף.

שתי בעיות לעניות דעתי יש בדדליפט:
1. הוא יוצר כאבים ונוקשות באזור הפאשיה הגבית-מתנית (tlf). האזור הופך להיות מאוד נוקשה עקב העומס הרב המופעל עליו, וזאת, כאמור, למרות החזרה נכונה של הגוף והימנעות מ-ppt במהלך התרגיל.

2. המוט לעיתים "חומק" מבין האצבעות. קשה מאוד לאחוז מוט כבד בדדליפט מבלי שהאצבעות יהיו החוליה החלשה בשרשרת (גם עם רצועות, וגם עם אחיזה שונה בשתי הידיים - עילית ביד אחת ותחתית ביד שנייה).

בקיצור, התרגיל מעולה, אבל יש לו גם מחירים.

אשמח לתגובה ממך, גם אם אתה חולק עליי.

תודה,

מנחם
אכן תרגיל שיש ללמוד את השימוש בו משה שחר, מנהל הפורום 22/03/20 00:15
לא הייתי מגדירו כתרגיל "עם מחיר", הייתי אומר שיש ללמוד אותו זמן רב ולהתקדם בצורה איטית.
השליטה בגב היא הדבר החשוב ביותר, השמירה על עמוד שדרה ניטרלי או "נעול" וההבנה שאין ליצור במהלכו תנועה בחוליות.
בעניין האצבעות זה נכון וזה עלול לפגוע גם בכתף במגלל המשיכה החזקה.

המחיר ? תלוי במשקל וטכניקה שלך.
גם אם הטכניקה מושלמת אבל אתה משתמש במשקל גדול, אין ספק שיש פה בעיה.
שלח אלי מייל, אעביר אליך משהו בנושא:
mosshc@gmail.com
מכשיר כושר רוטט אן 09/03/20 00:49
שלום ברצוני להתייעץ על מכשיר שראיתי בערוץ הקניות.
האם השימוש במכשיר רטט בלינק בטוח לשימוש? הכוונה שלא עושה זעזוע לשרירים ..
אני יודעת שהוא לא מחליף פעילות ספורטיבית, זה למטרה לחזור לעצמי אחרי לידה ..
אשמח לחוות דעת , לינק-
https://youtu.be/jnaifqvrlp0
לא הצלחתי לראות את הסרטון אבל משה שחר 09/03/20 23:35
בהשוואה חאימון בחדר הכושר, אין באימוני רטט תועלת לדעתי.
מבחינתי זה גימיק, מצטער.
מזמין אותך לעשות את הדבר הנכון, חדר כושר.
שאלה לגבי פציעה דוד דוד 19/02/20 01:11
יש לי פציעה בשריר החזה
כשאני מתאמן חזה כואב לי
אז אני מתאמן על כל שרירי הגוף ובנתיים לא עובד חזה עד שהפציעה תעבור
השאלה אם אני לא מפתח חוסר פרופרציה ?
או לעבוד בנתיים על מה שאפשר וברגע שיחזור להתאמן מסודר זה יתאזן בחזרה ?
אל תדאג משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:26
עבוד על כל הגוף חוץ מהחזה, לא תפתח חוסר פרופורציה שהרי מדובר בשבועות או בחודשים ספורים.
כאב ברך בסקווט אלי 18/02/20 23:48
שלום משה,

אני בן 32. כבר 15 שנה אני מתאמן ומבצע דיפ סקווט עם מוט.
אני יורד עד 15 מעלות לפני הסוף.

בשבועות האחרונים, מעט לפני סוף השלב האקצנטרי, יש נקודה שבה לוחץ לי בשתי הברכיים (מעט דוקר) בחלק הקדמי מתחת לפיקה. לא משהו שמגביל באופן ממשי את יכולתי להרים משקל כבד, אבל בכל זאת - מטריד.
אגב, אין קשר למשקל המורם. זה כואב גם עם מעט משקל.

מה אתה מציע?

תודה
זו שאלה לפורום פציעות ספורט משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:23
ובאופן עקרוני, פשוט אל תגיע לזווית בה זה כואב, לא משנה מה הסיבה.
הסיכון ברוטציה בעמוד השרדה מרדכי 13/02/20 21:58
שלום משה,

אני הרבה שנים מאמן, ולאחרונה קראתי מספר מחלוקות בעניין הבא (המתייחס לכל האוכלוסיות, לאו דווקא לספורטאים). אשמח לשמוע דעתך:

האם אתה בעד תרגילי התנגדות הכוללים רוטציה בעמוד השדרה, כדוגמת חוטב עצים בפולי אמצעי בעמידה?
ומה עם כפיפה המשולבת ברוטציה, כדוגמת חוטב עצים בעמידה בפולי עליון או כפיפת גו אלכסונית בשכיבה?

ידע שהעומסים עמם עמוד השדרה (והגוף בכלל) הכי פחות ערוך להתמודד הם פיתול, גזירה וכפיפה. אם, כך, מדוע להסתכן ולתת אותם כתרגיל?

תודה,

מרדכי
אז אגיד לך את דעתי משה שחר, מנהל הפורום 17/02/20 07:03
העניין תלוי לא רק בתנועתיות:
הוא תלוי בגנטיקה, במינון כלומר כמות החזרות, תלוי במהירות התנועה ועוד.
עקרונית, אין צורך בתנועתיות עמוד שדרה וזה גורם סיכון לליקויים של עמוד השדרה.

שני המשפטים האחרונים שרשמת לא נכונים, זה לא ידוע, עמוד השדרה יכול להתמודד עם זה אבל זה תלוי מה שכתבתי ומיותר.
עומסי דחיסה ומתיחה מרדכי 18/02/20 16:03
התכוונתי לכך שעמוד השדרה מתמודד מצוין עם עומסי דחיסה ומתיחה, ופחות עם עומסי גזירה, פיתול וכפיפה.

למשל: מוט של 200 ק"ג שמונח על הטרפזים בעמידה לפני ביצוע סקווט לא מסוכן בכלל לבריאות עמוד השדרה, כמו גם תליית מתח עם משקל שמחובר לגוף. לעומת זאת, ביצוע כפיפת גו אלכסונית או פשיטת גו עם אחוז נמוך מאוד של משקל ביחס לשתי הדוגמאות הקודמות עלול לגרום בקלות רבה יותר לנזק חולייתי או דיסקלי.

האם אני טועה?

תודה
העומסים המדוברים הם כל העומסים משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:32
כולל גזירה שלא כתבת ועומסים משותפים כמו לחץ וגזירה.
כל העומסים , בשילוב מהירות, מינון , זמן העומס וגנטיקה, הם עלולים לפגוע.
אי אפשר לזהות כמו הסקווט ולהגיד שהוא טוב או לא טוב.
צריך לחפש את הזווית הנכונה לביצוע ואת המינון בו העומס עובר... לכן זה מורכב.
שלח אלי את מספר הטלפון שלך משה שחר מנהל הפורום 17/03/20 23:17
אשלח אליך משהו
כמה זמן לאכול לפני אימון? מוטי 13/02/20 15:41
שלום, אני רוצה שיהיה לגוף שלי הרבה אנרגיה לאימון בחדר כושר אבל מצד שאני אני לא רוצה להכביד על הבטן שתפריע לאימון. אז כמה זמן לפני האימון כדאי לאכול? מה כדאי לאכול והאם לאכול ארוחה משביעה מאוד או ארוחה קלילה?
תודה מראש.
זו שאלה לפורום תזונה אבל אגיד לך את דעתי משה שחר מנהל הפורום 13/02/20 18:45
תאכל, תבצע פעילות ואז פשוט תסיק מסקנה.
אל תצפה לדיוק מרבי בהמלצות שתקבל, לפעמים צריך פשוט לנסות ולהבין.
אם אתה רץ או מבצע אימון כוח, ההבדל עצום.
נסה לאכול צהריים ולרוץ ונסה להבדיל לבצע אימון כוח... הרבה יותר נוח להצע אימון כוח.
בקיצור, אתה מוזמן לנסות.
מטרת תנועה בתרגיל כפיפת מרפק עם מוט רונית 12/02/20 14:08
שלום, נשאלתי באחד התרגילים מה מטרת התנועה בתרגיל בו אני מבצעת כפיפת מרפק לכיוון השכמה.
מה מטרת התנועה? האם הכוונה למה משיגים מהתנועה או מה צריך לעשות כדי להפעיל תנועה נכונה?
תבדקי שוב מה נשאלת משה שחר, מנהל הפורום 13/02/20 00:23
אני מניח שנשאלת על " מטרת התרגיל" כלומר, מי השריר העיקרי אותו את מבקשת לחזק, בייספס, ברכיאליס,וכולי...



בקע שמחמיר אחרי אימון? יוסי 28/01/20 10:32
שלום, יש לי בקע קטן (קילה) ואחרי שאני מבצע תרגילי אימון כמו סקוואט או לחיצת רגליים במכונה אני מרגיש שהבקע גדל.
האם כדאי לי להמנע מתרגילים אלו?
איזה תרגילים אחרים כדאי לי לבצע כתחליף?
תודה.
אימון עם בקע משה שחר מנהל הפורום 28/01/20 23:35
אם אתה מרגיש שהבקע גדל בסקווט, אז הוא ממש לא קל.
לא ממליץ לבצע תרגילים הכוללים לחץ תוך בטני כמו סקווט או דד ליפט או כל תרגיל בו הלחץ גדל: הרבה תרגילים אחרים.
לפי תיאורך, אתה זקוק לכירורג, לא הייתי מחפש תרגילים מותרים או אסורים.
האם להגיע לכשל שריר? דוד 26/01/20 19:37
שלום, אני מתאמן אימוני כוח בחדר הכושר מזה שלושה חודשים.
האם עליי להגיע לכשל שריר בכל סט ובכל ותרגיל על מנת להשיג היפרטרופיה?
או שכשל שריר מיועד למתאמנים יותר ותיקים ומתקדמים? אני לא יודע כמה חזק עליי להתאמן בחד הכושר?
תודה מראש על תשובה.
אתה עדיין מתחיל משה שחר מנהל הפורום 27/01/20 19:52
שלושה חודשים הם זמן קצר... בסך הכל התאמנת 12-15 אימונים ואני לא חושב שכדאי להגיע לכשל בשלב הזה, לפחות לא הכשל 4ליו מגיעים המתאמנים המנוסים יותר.
צעיר לנצח דני 14/01/20 10:46
אתה לא פוחד מהזיקנה משה?
צעיר לנצח דני 14/01/20 09:18
אוקיי תודה משה
  10   [11-20]...[401-405]