חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

בעניין אימון וכישלון שרירי משה שחר, מנהל הפורום 05/06/19 13:16
אישית, אני אוהב שתלמידי והמתאמנים שלהם מגיעים לכישלון שרירי.
זה גורם לכל פרמטר להשתפר : סבולת, כוח, היפרטרופיה וכולי.

כישלון חיובי לא קשור לצפיפות העצם, הוא קשור להתפתחות שרירית ולכושר גופני טוב יותר.
למי לא מומלץ להגיע לכישלון ? לאוכלוסיות החולות ולכאלה שלא מעונינים בהתפתחות הכושר, באים להנאתם להעביר ערב מעניין.

בעניין הסטים, דעתי האישית שבכלל לא צריך לספור.
מגיעים לכישלון שרירי ועוברים הלאה.
כמה סטים ? עד שתגיע לכישלון. מה אכפית לי אם זה קרה לאחר חמישה או שישה סטים ?
אם ביצעתי אימון דרופ סט ? אני מפחית את המשקל ומבצע חמישה סטים, הסט האחרון מבוצע רק עם המוט.
לאחר שני סטים שמחולקים לחמישה המתאמן כבר לא יכול לזוז.
הוא נהנה ? כן, יתפתח בעקבות הכישלון ? כן.
למה לא לבצע מספר גדול של תרגילים ? כי זה לא משנה, העיקר שבחרת תרגיל טוב שגורם להתשה, לא חייבים 70 תרגילים שונים :
סקווט, לחיצת חזה, לחיצת כפתיים, בשכיבה חתירה כנגד משקולות יד, בטן וזוקפים וזהו.. תכניס שיטת אימון כלשהי וזה אחד האימונים הטובים שעשית.

הבהרה למשה... אמיל 07/06/19 17:27
משה, תודה על הפירוט.

1. לאילו אוכלוסיות חולות התכוונת כשאמרת שלא מומלץ שיגיעו לכישלון? לחץ דם? סוכרת? אוסטיאופורוזיס? קשישים? אנא פרט.

2. אני לא בטוח שהבנת למה התכוונתי...

אני מגיע לכישלון חיובי ב-כ-ל סט שאני מבצע בחדר כושר, כלומר מבצע אותו עד סחיטה ואי-יכולת להמשיך את השלב הקונצנטרי. בהינתן שכך אני עושה ובלי שילוב של טכניקות אימון, מה עדיף לי: לבצע 6 תרגילים של 2 סטים או 4 תרגילים של 3 סטים, או אפילו 12 תרגילים של סט אחד?

אני מבקש שלא תתייחס לעניין הלוגיסטי. בוא נניח שהוא לא רלוונטי.
אנא התייחס רק לעניין היעילות בפיתוח הכוח ובשיפור הכושר הגופני הכללי.

תודה
המשך משה שחר, מנהל הפורום 07/06/19 20:10
חולות זה מחלות כמו לחץ לב, לב וכלי דם וכו...
אם אדם מבוגר עומד בעומס וזה מהעניין אותו , למה לא ?
אני לא רואה צורך לספור סטים : הגעת לכישלון, זה מספק.
אם אתה מסוגל לבצע דרופ סט ומגיע לכישלון , האם אתה מסוגל לבצע את הסט השלישי ? אני מניח שלא.
לכן, אני לא סופר סטים. מתאמן ברמה שכזו וכזה שמעוניין בהישג, יגיע לכישלון וזו המטרה.. שוב, הכמות לא מעניינת אלא השורה התחתונה- הכישלון.

אתה יכול לבצע 12 סטים של דרופ סט ? אם כן, אתה מוזמן להגיע לוינגייט ולהראות לי.
אולי אני לא מבין את כוונתך... אמיל 07/06/19 23:36
אתה מתייחס רק לדרופ-סט כאופציה שמתארת כישלון חיובי?

אני מתייחס לכישלון חיובי כמצב שבו נגמר הסט כי אני לא מסוגל יותר לבצע את השלב הקונצנטרי, כלומר מצב שבו הגעתי להתשה במשקל הנוכחי שאני מרים. בלי דרופ סט. מדובר על סט רגיל של 10 חזרות למשל שאחריו מגיעה מנוחה.

התשובה שלך אמנם מעניינת, אבל השאלה שלי פשוטה:

בסטים רגילים (בלי דרופ) האם עדיף הרבה תרגילים ובהם מעט סטים (למשל 6 תרגילי לטיסימוס כפול שני סטים לתרגיל) או מעט תרגילים ובהם הרבה סטים (למשל 3 תרגילים כפול 4 סטים לתרגיל)?

אני כמאמן לא יודע לתת תשובה למתאמנים הרבים שמעלים את הסוגייה הזו, ולכן אני מתייעץ איתך.

תודה

כישלון חיובי יכול להגיע גם בשיטות אחרות משה שחר, מנהל הפורום 10/06/19 19:31
הצגתי את השיטה כדוגמה טובה.
אם אתה מגיע להתשה לאחר 10 חזרות, זה טוב אבל זה לא שווה לדרופ סט..

שוב , אני לא רואה במספר הסטים את הנושא העיקרית העיקר להגיע להתשה, לא משנה בכמה סטים.

בקורס למדת על מספר הסטים המומלץ עקרונית לכל דרגת כושר גופני: מתחיל , בינוני ומתקדם, אני מציג פה משהו שונה ואומר לך שזה פחות מעניין.
מדליית ארד לפיטר פלצ'יק בגרנד פרי זאגרב

מדליית זהב לטוהר בוטבול (73 ק"ג) בגרנד פרי זאגרב, קרואטיה

מדליית כסף לשחקן הבדמינטון, מישה זילברמן ב"גביע האתגר" בלאגוס, ניגריה

מדליית זהב לאדיסו גואדיה בריצת 3000 מ' בתוצאה 8:35:04 דקות במשחקים האולימפיים האירופאיים לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל למירון חירותי ב-50 מ' חופשי בתוצאה 22:01 שניות באליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה

שיא ישראל לתומר פרנקל ב-100 מ' פרפר בתוצאה 52.15 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל לנבחרת השליחים: גל כהן-גרומי, תומר פרנקל, דניאל תמיר ודניס לוקטב, ב-200*4 מ' חופשי בתוצאה 7:11:99 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל וקריטריון קבוצתי לטוקיו 2020 לנבחרת השליחים: אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, תומר פרנקל ואיתי גולדפדן, ב-100*4 בתוצאה 3:48:06 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית ארד לאדם מראענה ב-100 מ' גב בתוצאה 56.63 שנ' בפסטיבל האולימפי האירופי לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 ללונה צ'מטאי סלפטר בריצת 5000 מ' בתוצאה 14:59:02 ד' בליגת היהלום בלונדון

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

נבחרת הדקר של ישראל סיימה במקום ה-8 באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף