חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

אנחנו עושות שיחות וידאו חמות ולוהטות בוואצפ מאמי סיוון 08/07/20 05:16



אנחנו עושות שיחות וידאו חמות ולוהטות בוואצפ מאמי מראות לך הכל, שלח לנו הודעה בוואצפ:

054-8310836 אמילי

054-8307207 קארין

050-7291168 מאיה
תשובה רותם - מנהלת הפורום 29/06/20 09:28
שמואל שלום,
בהחלט ניתן ואף מומלץ לשלב אימונים אירוביים (כדוגמת ריצה) בשילוב עם אימוני כוח (לדוגמא אימוני trx שהזכרת בשאלתך).
עם זאת, במידה ומטרתך עלייה במסת שריר, אז יש חשיבות גדולה לתזונה ויש לוודא שאימון הכוח מבוצע בעומס נכון שיצור את הגירוי המתאים לעלייה במסת שריר. בנוסף, במידה ואכן המטרה היא עלייה במסת שריר, אז האימונים האירוביים צריכים גם להיות במינון הנכון, כך שמצד אחד תקבל את התועלות החשובות שיש לאימונים אלו ומצד שני תאפשר לך לעלות את מסת השריר.
מבחינת ההמלצות לביצוע פעילות גופנית מומלץ ביצוע של לפחות 150דק'' פעילות אירובית מתונה בשבוע (לדוגמא הליכה) או 75דק'' של פעילות אירובית יותר עצימה (לדוגמא ריצה) - את משך האימונים מומלץ לפזר על פני 3-5 ימים בשבוע. בנוסף, חשוב לבצע גם בין 2-3 אימוני כוח בשבוע - לגבי מינונים זה תלוי רבות במטרת האימון שלך.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ פיזיולוגי שייקח בחשבון את הרקע הספורטיבי ורפואי, מטרת האימון, אתה מוזמן לפנות למרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט ולתאם ייעוץ בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם


ריצה משולבת עם אימון שמואל 29/06/20 15:13
למנהלת הפורום שלום
תודה על הפירוט בנוגע לשאלתי והתשובה המהירה,
אך רציתי לעמוד על נקודה נוספת שהזכרת בתשובתך והיא המינון של פעילות אירובית וכמו שכתבת עד 75 דק'' פעילות עצימה כגון ריצה, אני מבין שיותר מזה יכול לגרום להורדה בפיתוח השריר כי אני מעונין לשלב ממש פעילות ברמה של מרתון או חצי מרתון ולכן אני שואל אם ריצה שכזאת פעם בחודש יכולה לגרום לנזק משמעותי או לא
תודה רבה
ויום טוב
תשובה רותם - מנהלת הפורום 30/06/20 09:06
שמואל שלום,
ההמלצות שציינתי למינוני פעילות אירובית מתייחסים למינון המומלץ לטובת שמירה על בריאות ולאו דווקא בהקשר של פיתוח מסת שריר.
עם זאת, בהחלט ככל שמינון האימונים האירוביים השבועי עולה אז תתכן פגיעה ביכולתך לפתח מסת שריר. עם זאת, כן חשוב לבצע אימונים אירוביים גם אם מטרתך היא פיתוח מסת שריר. במקרה כזה, יש חשיבות לקבל הנחייה לגבי תדירות האימונים ועצימותם וכמובן יש להתייחס להיבט התזונתי.
כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, אתה מוזמן לתאם ייעוץ פיזיולוגי מסודר שבו יהיה ניתן להתייחס למטרת האימון והרקע שלך וכן להיבטים נוספים שיכולים להשפיע על תכנון האימונים השבועי והחודשי.
בברכה,
רותם

יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן