חפש רק בנושא זה






גיליון מס' 26- ינואר 2009

רפואת ספורט: תרגילים לייצוב גב תחתון ועוד...
14/01/09 
איך תגייסו מייצבים לעמוד השדרה להפחתה ולמניעה של כאבי גב תחתון.? הגב' ציפי בק, פיזיותרפיסטית, המחלקה לפציעות ספורט בווינגייט, וענת מאיר מתכנית הטלוויזיה "כושר טוב ישראל", במיזם משותף


פעילות גופנית טובה לדיכוי התיאבון
13/01/09 
פעילות אירובית או אימון כוח? מחקר חדש בדק את השפעתם על שחרור שני הורמוני מפתח שאחראים לוויסות התיאבון: גרלין ופפטיד YY – על תוצאות המחקר, מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט


מאמץ גופני ונזקי שריר
12/01/09 
האם מאמץ גופני היוצר נזק שרירי הוא טוב לגוף? האם ניתן להפחית את נזקי השריר ואת הכאבים מאוחרים? ברוך ויינשלבוים, פיזיולוג מאמץ ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט בהסבר מקיף על נזקי השריר ועל הדרך לצמצמם

שמן זית
11/01/09 
מהן הסגולות הרפואיות של שמן הזית, מהו שמן זית מכבישה קרה, מה ההבדל בין שמן כתית ובין שמן כתית מעולה, מדוע חשוב אחוז החמיצות וכיצד לבחור שמן זית איכותי – עם התשובות איילת וינשטיין, ראש מדור תזונה במכון וינגייט, וד"ר יצחק וינשטיין


אימון אישי בענפי הכדור בספורט המודרני
10/11/08 
מתי יש להתחיל באימון אישי? מתי האימון האישי יעיל? איך לשלב אימון אישי בתכנית הכללית של הקבוצה? האם יש קשר בין יעילות האימון האישי ובין גיל המתאמן? על אלה ועוד – ד"ר מרק ורטהיים



כיצד ניתן להפנות חרדה לאפיקים חיוביים?
10/01/09 
במחקרים שנעשו בארצות הברית, נמצא שגם ספורטאים מקצוענים ברמות הגבוהות ביותר חווים רמת חרדה גבוהה. ספורטאים אלו נהנים מ"יתרונות" החרדה ע"י פירוש חיובי של סממני החרדה והפנייתם לאנרגיה חיובית

העמסת פחמימות – לשיפור ביצועים בספורטאי סבולת
09/01/09 
דיווחים מצטברים על הצלחת פרוטוקולים קצרים של העמסת פחמימות, אפילו של יום אחד, לצד עדויות על כך שמילוי מאגרי הגליקוגן נשמר למספר ימים, מעלים בפני הספורטאים מגוון אפשרויות להעמסה שאינה פוגעת בתכנית האימונים



תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן
08/01/09 
חיזוק שרירי הבטן והגב הנו חיוני ליצירת יציבות של החוליות. התרגילים המובאים לפניכם מתאימים לכל האוכלוסיות הבריאות, חלשות וחזקות כאחת, והם יוצרים לחץ נמוך מאוד על החוליות והדיסקים


האם יוסיין בולט היה יכול להשיג תוצאה טובה יותר?
07/01/09 
בחלקה האחרון של ריצת 100 המטר המיתולוגית פרש יוסיין בולט את מוטת ידיו הענקית וחגג עם 90,000 הצופים באצטדיון 'קן הציפור'. השיוט שלו אל עבר קו הגמר הוליד ספקולציות רבות לגבי התוצאה שהיה משיג אלמלא חגג את ניצחונו מראש. מולי אפשטיין בוחן את הריצה בעין מדעית

כדורגל 2008: זילות במעמד המאמן
06/01/09 
"יותר מדיי מאמנים שקיבלו "גיבוי" מההנהלה, הלכו הביתה זמן קצר מאוד לאחר הכתרתם וזה מלמד על חוסר ניהול וחוסר יושר מקצועי מצד ההנהלות", רוני שניידר במבט נוקב על הכדורגל הישראלי

משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש